Johnson Marketing

Branding

Hoe je een merk ervaart.

Hoe je een merk ervaart.

Branding is essentieel, omdat het jouw zorgorganisatie helpt te onderscheiden. Het creëert vertrouwen en herkenbaarheid bij cliënten, patiënten en potentiële werknemers. Hierdoor kiezen ze eerder voor jou. Een sterk merk bouwt emotionele banden op en bevordert loyaliteit. Door branding toe te passen, communiceer je de missie, waarden en kwaliteit van je zorgdiensten optimaal. Dat resulteert in een grotere aantrekkingskracht op patiënten, cliënten, werknemers en verwijzers.

Wat is branding?

Branding is de kunst van het vertellen van een inspirerend verhaal, waardoor het je doelgroep aantrekt. Door je organisatie identiteit te geven, word je meer gezien en beter gehoord. Dit gaat verder dan een mooi logo. Het draait om het uitstralen van identiteit, kernwaarden en een missie. Dit imago moet herkenbaar zijn voor de doelgroep, waardoor er een emotionele klik onstaat.

Concreet bestaat branding uit verschillende onderdelen, waaronder: webdesign, video, foto en tekst. Als marketingspecialist in de zorg, merken we dat branding in de zorgsector met name werkt in de vorm van webdesign en ervaringsverhalen van cliënten en zorgpersoneel. Hiervoor gebruiken we vaak video en foto. De beelden die we schieten, gebruiken we als materiaal om mee te adverteren (SEA). Dit zorgt voor vertrouwen, herkenbaarheid en het inspireert de doelgroep. Resultaat? Meer sollicitanten, een beter werkgeversmerk en een constante instroom van nieuwe clieënten .

Website-14
Website-16
Website-08
Website-07

Branding ❤️ marketing.

Branding

  • Branding is waarom

    Branding draait om de waarom-vraag, de missie en de kernwaarden die de identiteit en betekenis van een merk bepalen.

  • Branding is merkbeleving

    Branding zorgt voor een duurzame en consistente merkbeleving. Dit zorg voor vertrouwen bij de doelgroep.

  • Branding bouwt loyaliteit op

    Een sterke branding creëert een emotionele band en vertrouwen bij de doelgroep, wat leidt tot langdurige relaties en herhaalde interacties.

  • Branding creeërt waarde

    Branding voegt veel waarde en vertrouwen toe aan een merk, waardoor mensen bereid zijn meer te betalen voor hetzelfde product of dienst.

  • Branding is

    Branding is de kernidentiteit en persoonlijkheid van een merk. Het is de fundering voor alle interacties en communicatie.

Marketing

  • Marketing is hoe

    Marketing richt zich op de strategische uitvoering om producten of diensten te promoten en verkopen.

  • Marketing is resultaatgericht

    Marketing is gericht op directe resultaten. Goede branding is daar een belangrijk onderdeel van.

  • Marketing bouwt respons

    Marketinginitiatieven stimuleren reacties van het publiek, zoals aankopen, aanmeldingen of betrokkenheid bij specifieke acties.

  • Marketing haalt er waarde uit

    Marketing maximaliseert de waarde van het product of de dienst door het juiste publiek te bereiken en hen te overtuigen van de voordelen.

  • Marketing doet

    Marketing omvat de concrete acties, campagnes en inspanningen die worden ingezet om de aandacht te trekken, interesse te wekken en actie te ondernemen.

Branding uitbesteden.

Expertise

Als marketingspecialist in de zorg, verbinden we marketing met zorg. Concreet betekent dit, dat we weten wat de doelgroep wil horen en op wat voor manier. Branding speelt daar direct op in.

Objectiviteit

Veel organisaties hebben een bepaald beeld of idee wat wel en niet werkt m.b.t. branding. Als zorgmarketingbureau, kijken we vanuit een objectieve 'helikopterview' naar de situatie.

Kostenbeheer

Door onze ruime ervaring in de zorgsector, weten we op voorhand wat wel en niet goed werkt. Hierdoor zetten we onze branding efficiënt in. Dit scheelt behoorlijk in kosten en leidt tot sneller resultaat.

Onze impact.

Wij hielpen 30+ zorgorganisaties aan meer personeel en zorgaanvragen.

Marketing in de zorg is relatief nieuw en daardoor erg effectief. Veel zorgorganisties vinden het spannend, maar de resultaten spreken voor zich. Een van onze klanten – ExpertCare – zette zelfs een vacaturestop in, omdat we alle functies wisten in te vullen.

0 +
sollicitanten per
jaar in de VVT
0 %
doorklikratio onder patiënten
0
zorgmedewerkers binnen 6 maanden
0 +
verwijzingen vanuit huisartsen