Branding is essentieel, omdat het jouw zorgorganisatie helpt te onderscheiden. Het creëert vertrouwen en herkenbaarheid bij cliënten, patiënten en potentiële werknemers. Hierdoor kiezen ze eerder voor jou. Een sterk merk bouwt emotionele banden op en bevordert loyaliteit. Door branding toe te passen, communiceer je de missie, waarden en kwaliteit van je zorgdiensten optimaal. Dat resulteert in een grotere aantrekkingskracht op patiënten, cliënten, werknemers en verwijzers.
Branding is de kunst van het vertellen van een inspirerend verhaal, waardoor het je doelgroep aantrekt. Door je organisatie identiteit te geven, word je meer gezien en beter gehoord. Dit gaat verder dan een mooi logo. Het draait om het uitstralen van identiteit, kernwaarden en een missie. Dit imago moet herkenbaar zijn voor de doelgroep, waardoor er een emotionele klik onstaat.
Concreet bestaat branding uit verschillende onderdelen, waaronder: webdesign, video, foto en tekst. Als marketingspecialist in de zorg, merken we dat branding in de zorgsector met name werkt in de vorm van webdesign en ervaringsverhalen van cliënten en zorgpersoneel. Hiervoor gebruiken we vaak video en foto. De beelden die we schieten, gebruiken we als materiaal om mee te adverteren (SEA). Dit zorgt voor vertrouwen, herkenbaarheid en het inspireert de doelgroep. Resultaat? Meer sollicitanten, een beter werkgeversmerk en een constante instroom van nieuwe clieënten .
Branding draait om de waarom-vraag, de missie en de kernwaarden die de identiteit en betekenis van een merk bepalen.
Branding zorgt voor een duurzame en consistente merkbeleving. Dit zorg voor vertrouwen bij de doelgroep.
Een sterke branding creëert een emotionele band en vertrouwen bij de doelgroep, wat leidt tot langdurige relaties en herhaalde interacties.
Branding voegt veel waarde en vertrouwen toe aan een merk, waardoor mensen bereid zijn meer te betalen voor hetzelfde product of dienst.
Branding is de kernidentiteit en persoonlijkheid van een merk. Het is de fundering voor alle interacties en communicatie.
Marketing richt zich op de strategische uitvoering om producten of diensten te promoten en verkopen.
Marketing is gericht op directe resultaten. Goede branding is daar een belangrijk onderdeel van.
Marketinginitiatieven stimuleren reacties van het publiek, zoals aankopen, aanmeldingen of betrokkenheid bij specifieke acties.
Marketing maximaliseert de waarde van het product of de dienst door het juiste publiek te bereiken en hen te overtuigen van de voordelen.
Marketing omvat de concrete acties, campagnes en inspanningen die worden ingezet om de aandacht te trekken, interesse te wekken en actie te ondernemen.
Als marketingspecialist in de zorg, verbinden we marketing met zorg. Concreet betekent dit, dat we weten wat de doelgroep wil horen en op wat voor manier. Branding speelt daar direct op in.
Veel organisaties hebben een bepaald beeld of idee wat wel en niet werkt m.b.t. branding. Als zorgmarketingbureau, kijken we vanuit een objectieve 'helikopterview' naar de situatie.
Door onze ruime ervaring in de zorgsector, weten we op voorhand wat wel en niet goed werkt. Hierdoor zetten we onze branding efficiënt in. Dit scheelt behoorlijk in kosten en leidt tot sneller resultaat.
Wij hielpen 30+ zorgorganisaties aan meer personeel en zorgaanvragen.
Marketing in de zorg is relatief nieuw en daardoor erg effectief. Veel zorgorganisties vinden het spannend, maar de resultaten spreken voor zich. Een van onze klanten – ExpertCare – zette zelfs een vacaturestop in, omdat we alle functies wisten in te vullen.
Dag in dag uit werken we aan mooie opdrachten en ontmoeten we inspirerende klanten die ons uitdagen. Voor sommige opdrachten zetten we één van onze diensten in, in andere klussen smelten al onze disciplines samen.