Gemeten over de periode dat de campagne actief was.
Santé Partners is een zorgorganisatie in de regio Arnhem. Utrecht, de Bommelerwaard, Gelderse Vallei en Rivierenland, ontstaan uit een fusie van STMR en Vitras. Ze richten zich op het bieden van ondersteuning en zorg aan cliënten in elke levensfase. Santé Partners stimuleert regie door de cliënt en hun omgeving zelf én biedt hun diensten thuis of dichtbij in de wijk.
De focus ligt daarbij op het voorkomen of groter worden van problemen, welzijn, ondersteuning, gespecialiseerde zorg en wonen in één van de woonvormen. Door deze aspecten is de zorgorganisatie in staat veel mensen te helpen en tegelijkertijd toegankelijke en betaalbare ondersteuning en zorg te bieden.
Aangezien Santé Partners is voortgekomen uit een fusie, was de grootste uitdaging om het merk sterk in de markt te positioneren. Daar kwamen de volgende concrete hulpvragen uit voort:
Het komt er volgens teammanager Recruitment van Santé Partners Priscilla Klip op neer dat er ‘planmatig en strategisch’ moest worden ingezet op de kracht van online marketing. Daarvoor kozen ze bewust voor Johnson Marketing.
‘’Wij werkten al lang en prettig samen met Akkolade voor de werving van zorgprofessionals. Omdat we meer focus en bekendheid wilden geven aan de online marketing en echt op zoek waren naar een gedegen samenwerkingspartner, kwamen we al snel met Johnson in gesprek. Het gevoel dat we kregen bij de eerste kennismaking was vertrouwd, professioneel en oprecht. Johnson Marketing beschikt over actuele marketingkennis, spreekt de taal van zorgorganisaties en kent het reilen en zeilen vanuit verschillende richtingen (VVT, huisartsen, GGZ etc.).’’
De hulpvragen pakten we aan met het AIDA-model als leidraad. Het marketingconcept AIDA staat voor Attention, Interest, Desire, Action. Dit zijn de stappen die een sollicitant doorloopt voordat hij of zij tot actie over gaat. In het geval van Santé Partners betekent die actie het invullen van een sollicitatieformulier.
Bij deze stap draait het om aandacht trekken van de sollicitant. Aangezien Santé Partners een fusie van twee organisaties is, was het nodig om veel te focussen op deze eerste stap. Onder andere door de inzet van branding en content hebben we dit weten te realiseren. Met andere woorden: de doelgroep is door betaalde advertenties in aanraking gekomen met Santé Partners. Dit zorgt voor brand awareness.
Dit is het punt waarop de sollicitant geïnteresseerd raakt in het product of de dienst. Hierbij worden de voordelen en eigenschappen van het product of de dienst uitgelicht en uitgelegd waarom de sollicitant dit nodig heeft. Voor Santé Partners hebben we de focus op storytelling gelegd: verhalen van tevreden medewerkers en cliënten. Het doel hiervan was om het merk te versterken en latent werkzoekenden te triggeren om in de toekomst bij Santé Partner te komen werken.
In deze fase wordt de sollicitant overtuigd van de noodzaak van het product of de dienst en begint te dromen over hoe het zijn of haar leven zal verbeteren. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van efficiënte re-targeting. De doelgroep die geïnteresseerd was in de advertenties, tonen we nieuwe advertenties die inspelen op desire. Op die manier verleiden we mensen om naar de laatste fase te gaan: solliciteren in het geval van Santé Partners.
Het laatste punt is het moment waarop de sollicitant overgaat tot het versturen van een sollicitatiebrief. We hebben samen met Santé Partners verbluffende resultaten behaald.
Advertenties van de campagne
Dankzij de inspanningen van Johnson Marketing is het aantal vacatures bij Santé Partners in een jaar tijd teruggebracht van 260 naar 140 en is de CPH (cost per hire) rond de 500 euro. Dit is meerdere malen goedkoper in vergelijking met de gemiddelde CPH in de zorg: 2500 euro.
Er is veel geïnvesteerd in advertenties op jobboards zoals Indeed, LinkedIn, Werkzoeken en Google for Jobs, waardoor het merk van Santé Partners sterk gepromoot is en vacatures zijn ingevuld. Omdat de resultaten zo goed waren, konden we meer focussen op de uitstroom en het ziekteverzuim om nog meer rust en stabiliteit in de organisatie te krijgen.
Priscilla is verrast door de professionele samenwerking en snelle resultaten. Ze zegt daar het volgende over: “De instroom is fors toegenomen. Mede vanwege SEA maar ook door SEO en doelgroepgerichte arbeidsmarktcampagnes. Latent werkzoekenden weten ook steeds beter de weg naar onze organisatie vinden. Het is niet zo dat ze er niet zijn, wat vaak het beeld is. Het vraagt gewoon om de juiste investering en zichtbaarheid op de juiste platforms met de juiste tone of voice. Marketing levert ons in allerlei opzichten ontzettend veel op.”
Daaraan voegt ze toe: ‘’We hebben nu veel meer en beter inzicht in Google Datastudio. Dit helpt ons bij de wervingsstrategie voor de komende jaren en onze doelstellingen op het gebied van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie.’’
Op de vraag “Wat zouden jullie iemand vertellen die Johnson Marketing overweegt?” reageert Priscilla dan ook: ‘’Ga in gesprek met Johnson Marketing. Ze zijn expert in de zorg, super goed op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in marketing en zijn eerlijk, zichtzelf en denken proactief mee in de samenwerking. Het voelt echt als samenwerken. Heel fijn en nabij!’
Dag in dag uit werken we aan mooie opdrachten en ontmoeten we inspirerende klanten die ons uitdagen. Voor sommige opdrachten zetten we één van onze diensten in, in andere klussen smelten al onze disciplines samen.
Bouwstenen combineren? Laat ons weten welke impact jij wil maken!
Online zichtbaarheid vergroten en meer gericht verkeer naar de website.
Unieke en persoonlijke campagnes om mensen te verbinden aan je merk.
Marketing Automation inzetten om de uitstroom te benutten voor vaste teams.
Ontvang de nieuwste inzichten in marketing en arbeidsmarkt-communicatie direct in je inbox.
Ontvang de nieuwste inzichten in marketing en arbeidsmarktcommunicatie direct in je inbox.