Johnson Marketing

TalmaBorgh_grijs-e1698233619173.png

Hoe creëren we een stevige positie op de arbeidsmarkt en meer naams-bekendheid?

Hoe verbeteren we de online zichtbaarheid in de omgeving Apeldoorn?

Highlights.

Gemeten over de periode dat de campagne actief was.

Over Talma Borgh.

Talma Borg staat sinds 1933 dag en nacht klaar voor ouderen in de regio Apeldoorn. Dit doen ze zowel thuis bij bewoners als in het eigen appartementencomplex. Met als kernwaarde ‘zorg tot het einde’ worden ouderen op allerlei manieren geholpen. Van huishoudelijke hulp tot het organiseren van sociale activiteiten.

Over Talma Borgh.

Talma Borg staat sinds 1933 dag en nacht klaar voor ouderen in de regio Apeldoorn. Dit doen ze zowel thuis bij bewoners als in het eigen appartementencomplex. Met als kernwaarde ‘zorg tot het einde’ worden ouderen op allerlei manieren geholpen. Van huishoudelijke hulp tot het organiseren van sociale activiteiten.

De samenwerking.

De samen-werking.

Talma Borgh wilde graag online beter zichtbaar worden, zodat mensen uit de omgeving weten wie ze zijn en wat ze doen. Daarnaast was er een hulpvraag voor het vinden van vakantiekrachten. Aan de hand van deze hulpvragen zijn er strategiesessies te houden, om vervolgens een plan van aanpak te maken.

Betere online zichtbaarheid

De eerste campagne voor Talma Borgh was een awareness-campagne. Dit houdt in dat we zorgen voor een betere online zichtbaarheid. We hebben voornamelijk SEA (search engine advertising) en videomarketing ingezet. Vooral de video waarin Pieter (medewerker van Talma Borg) vertelt over organisatie, deed het uitstekend: een CTR (doorklikratio) van 20 procent. Simpel gezegd: 20 van de honderd mensen die de advertentievideo keken, klikte door naar de website. Dit heeft onder andere geresulteerd in 55 procent meer websitebezoekers.

Vakantiekrachten werven

Vakantie-krachten werven

Ook voor het werven van vakantiekrachten is videomarketing ingezet. Er is gekozen om elke functie door middel van een video uit te lichten, zodat mensen in de omgeving écht zien wat het werk inhoudt en waar je komt te werken. Daarnaast hebben we de landingspagina aangepast aan de doelgroep. Dit heeft ervoor gezorgd dat Talma Borgh nieuw vakantiepersoneel heeft weten te krijgen voor in de thuiszorg, huishouding en de keuken.

Advertenties van de campagne

Resultaten en terugblik.

De awerenesscampagne resulteerde in de helft meer websitebezoekers en een betere online positionering van het merk Talma Borgh. Daarnaast zorgde de vakantiekrachtcampagne voor meer seizoensgebonden personeel. De campagne voor het werven van vast zorgpersoneel loopt nog.