Gemeten over de periode dat de campagne actief was.
Elyse Klinieken biedt nierzorg in zes verschillende dialyseklinieken in Nederland. De locaties zijn kleinschalig, huiselijk en bieden een vertrouwde omgeving. Het doel van de behandeling is om nierfalen minder belastend te maken voor de patiënten. De focus ligt op regie bij de patiënt, aandacht voor de sociale omgeving en de kwaliteit van leven voor de patiënt zo hoog mogelijk houden. Elyse Klinieken is onderdeel van internationale farmaceut B. Braun.
Elyse Klinieken was op zoek naar een partij om te helpen met arbeidsmarktcommunicatie én voor het bereiken van meer patiënten. Vooral het vinden en werven van dialyseverpleegkundigen voor verschillende locaties is een lastige taak. Het vergt meer dan alleen goede vacatureteksten en het benaderen van professionals.
Zorgmarketingbureau Johnson Marketing werd ingeschakeld om te kijken naar de mogelijkheden. Concreet gezien waren er twee hulpvragen: het aantrekken van geschikt personeel en het aantrekken van dialysepatiënten.
De samenwerking begon met focus op het positioneren van Elyse Klinieken als een van de top drie werkgevers in de nierzorgsector. We werkten aan het bevorderen van het merk Elyse in de arbeidsmarkt; zowel onder actieve- als latent werkzoekenden. Deze positionering is essentieel om meer potentiële werknemers aan te trekken. Hierbij gebruikten we advertenties op platformen als Indeed, LinkedIn en Google. Gelijktijdig zette we in op de promotie van vacatures voor dialyse-assistenten. De patiëntenwervingscampagne voerden we uit aan de hand van het bewezen effectieve AIDA-model. In de praktijk ziet dat er als volgt uit:
In de eerste fase van de patiëntencampagne trokken we aandacht door middel van informatieve en inspirerende content op verschillende kanalen. We hebben potentiële patiënten bewust gemaakt van de uitdagingen van nierfalen en hoe Elyse Klinieken helpt.
Vervolgens wekten we interesse door meer informatie te verstrekken over de nierzorgdiensten en de nadruk te leggen op persoonlijke benadering en kwaliteit van leven. We deelden succesverhalen en ervaringen van tevreden patiënten.
In de derde fase werd het verlangen van potentiële patiënten aangewakkerd. We benadrukten de voordelen van de zorg van Elyse Klinieken.
Tot slot werden potentiële patiënten aangespoord tot actie, zoals het maken van een afspraak voor een consult.
Advertenties van de campagne
Onze samenwerking met Elyse Klinieken draagt niet alleen bij aan het vergroten van hun zichtbaarheid en werving, maar helpt de nierzorg in zijn totaal. Het doel voor 2024 is om top-of-mind te blijven bij potentiële kandidaten en dialyseverpleegkundigen in het veld, en daarmee onze positie als potentiële werkgever verder te versterken.
Dag in dag uit werken we aan mooie opdrachten en ontmoeten we inspirerende klanten die ons uitdagen. Voor sommige opdrachten zetten we één van onze diensten in, in andere klussen smelten al onze disciplines samen.
Bouwstenen combineren? Laat ons weten welke impact jij wil maken!
Online zichtbaarheid vergroten en meer gericht verkeer naar de website.
Unieke en persoonlijke campagnes om mensen te verbinden aan je merk.
Marketing Automation inzetten om de uitstroom te benutten voor vaste teams.
Ontvang de nieuwste inzichten in marketing en arbeidsmarkt-communicatie direct in je inbox.
Ontvang de nieuwste inzichten in marketing en arbeidsmarktcommunicatie direct in je inbox.