Johnson Marketing

Growtivity_grijs.png

Hoe positioneren we een software oplossing voor de zorg optimaal bij de doelgroep?

Highlights.

Gemeten over de periode dat de campagne actief was.

Over Growtivity.

Growtivity biedt zorgorganisaties softwareoplossingen aan die de instroom, matchting en doorstroom van cliënten verbeteren. Dankzij hun software zijn deze processen in één klap overzichtelijk en persoonlijk, waardoor zowel de zorgverlener als cliënt altijd weet waar hij of zij aan toe is. Het bespaart tijd, maakt de zorg persoonlijker en biedt flexibiliteit. Exact wat veel zorgorganisaties nodig hebben.

Een van de oplossingen van Growtivity is frontoffice voor de zorg. Met behulp van deze software krijgen zorgorganisaties grip op alle zorgprocessen. Denk aan het beheer van zorgcontracten, zorgprocessen, wachtlijsten, beddenplanning, beschikbaarheid van personeel, relaties en zelfs het eenvoudig uitvoeren van surveys.

De samenwerking.

De samen-werking.

De hulpvraag van Growtivity was duidelijk: meer naamsbekendheid en meer leads. Of zoals eigenaar Erik Koridon zelf zegt: als een partij die digitale producten voor de zorgmarkt levert, is het wenselijk om bekendheid te geven aan ons oplossend vermogen voor de zorg. Bekendheid genereren en van daaruit leads genereren is dus een sterke behoefte voor Growtivity.

Aangezien de doelgroep al aardig duidelijk was – zorgorganisaties – kon de focus direct gelegd worden op het bereiken van de doelgroep. De voorbereidingen die we daarvoor troffen waren:

De grootste uitdaging was: hoe trek je de aandacht van programmanagers, zorgmanagers en innovatiemanagers op een laagdrempelige en toegankelijke manier?

Brand awareness

Software spreekt voor veel zorgorganisaties niet tot de verbeelding. Sterker nog: velen hebben er niets mee en vinden het ingewikkeld. Daarom lag de focus eerst op de behoeften van de doelgroep onderzoeken, de kenmerken van de doelgroep specificeren en de belangrijkste voordelen van de software uitlichten en op basis daarvan brandingconcepten en verhaallijnen uitwerken. Met andere woorden: we schotelde de doelgroep advertenties voor om brand awareness te creëren. Want zonder een laagdrempelige manier zijn leads niet snel geneigd om in contact te komen met een nieuwe softwareoplossing.

Onderscheidend

Onder-scheidend

Naast de naamsbekendheid vergroten op basis van doelgroepgerichte advertenties, was het zaak om onderscheidend te zijn ten opzichte van concurrenten en substituten. Dit bereikten we door veel aandacht te besteden aan branding, Frontoffice voor de zorg te koppelen aan het gebruik van Nedap en rondetafelgesprekken waarbij leads in gesprek komen met bestaande klanten. Dit laatste is een nieuw initiatief om de doelgroep op een andere manier te bereiken. Tijdens deze rondetafelgesprekken ontwikkelen we bovendien nieuwe content die we inzetten binnen de bestaande campagnes om ‘advertentiemoeheid’ te voorkomen bij onze doelgroep.

Analyseren

Iedereen kan leuke foto’s, video’s en landingspagina’s maken, maar heeft het wel effect? Met die vraag als leidraad zorgen we dat we alle data analyseren om onze marketinguitingen continu te verbeteren, waarbij we voor elke klant een dashboard ontwikkelen met 24/7 inzicht in het aantal conversies. Op basis van het dashboard worden maandelijks overleggen gepland.

We analyseren wie de bestaande klanten zijn, wat voor soort potentiële klanten reageren en wie de advertenties bekijken. Deze optimalisaties op basis van analyse is continu in beweging om tot het beste resultaat te komen.

Inmiddels is door het uitvoeren van bovenstaande stappen de situatie bij Growtivity positief veranderd, vertelt Erik Koridon: ‘’Johnson Marketing triggerde ons in eerste instantie met de vraag hoe we bekend willen staan. Die vraag heeft geholpen om ons verhaal scherp te krijgen. Nu zien we leads binnenkomen en is zelfs een opdracht aanstaande.” 

Advertenties van de LinkedIn campagne

Resultaten.

Het websiteverkeer neemt toe, net als het aantal volgers op sociale media. Daarnaast meten we meer aanvragen en sales. Concreet gezien zien we 22% groei in conversies in 2022.

De snelheid van het proces verraste Erik Koridon: ‘’Jullie begrepen ons snel, waren enthousiast en gaven echt het gevoel dat we samen een team vormden. Daarnaast merkten we direct de deskundigheid rondom de zorgmarkt waarin wij opereren.’’

Op de vraag ‘wat zouden jullie iemand vertellen die Johnson Marketing overweegt?’ zegt hij volmondig: “Doen!”.