Johnson Marketing

Arbeidsmarkt-communicatie.

Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarkt-communicatie

Zorgpersoneel werven.

Zorg-personeel werven.

Op een zo efficiënt mogelijke manier aan nieuw zorgpersoneel komen: daar komt zorgmarketing om de hoek kijken. Met behulp van bewezen marketingstrategieën speciaal voor de zorg, helpen we je voor de lange termijn aan meer sollicitanten. Hoe we dat doen? Door de ideale kandidaat gedetailleerd in kaart te brengen. Vervolgens zetten we onze kennis in om hen te bereiken én overtuigen.

De ideale kandidaat.

Na het onderzoeken van de specifieke wensen en behoeften van de ideale kandidaat, starten we met adverteren. Dit doen we op platformen als LinkedIn, Google, Meta en Indeed. Wat voor advertenties we inzetten, hangt van de doelgroep af. Zo zetten we video-advertenties op Meta in om latent werkzoekende aan te spreken en Indeed voor arbeidsmarktcampagnes.

Je doelgroep kennen

Een veelgemaakte denkfout is dat arbeidsmarktcampagnes vooral bestaan uit het promoten van openstaande vacatures. Dit is echter maar het topje van de ijsberg. Hetgeen wat daaraan vooraf gaat is namelijk véél belangrijker: de doelgroep leren kennen en achterhalen hoe je hen triggert. Als dat eenmaal duidelijk is en de marketingmiddelen daarop worden afgestemd, is resultaat boeken slechts een kwestie van tijd.

Door onze ervaring als een van de weinige zorgmarketingbureaus van Nederland, weten we exact hoe we zorgorganisties op een efficiënte manier aan meer zorgpersoneel helpen. Soms door middel van het optimaliseren van vacatureteksten en advereren op Indeed en soms uitgebreide video-advertenties en multimediale ervaringsverhalen.

AIDA

Onze unieke campagnes zijn speciaal gericht op het werven van zorgpersoneel. We werken met het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) als leidraad. Aan elk onderdeel van dit model wordt een specifieke boodschap of advertentie gewijd. Op die manier trekken we potentiële kandidaten stap voor stap door een funnel, tot ze actie ondernemen.

Hoe lang het duurt voordat je resultaat ziet, hangt af van verschillende factoren: je merk, reputatie als werkgever, arbeidsvoorwaarden, website, reviews, vacaturetekst en website. Wij analyseren elke mogelijke drempel, om zo snel en effectief mogelijk zorgpersoneel te werven.

Wat je kan verwachten.

Onze impact.

Wij hielpen 30+ zorgorganisaties aan meer personeel en zorgaanvragen.

Marketing in de zorg helpt je aan meer zorgpersoneel. Veel zorgorganisties zijn huiverig, maar de resultaten spreken voor zich. Een van onze klanten – ExpertCare – zette zelfs een vacaturestop in, omdat we alle functies wisten in te vullen.

0 +
sollicitanten per
jaar in de VVT
0 %
doorklikratio
onder patiënten
0
zorgmedewerkers binnen 6 maanden
0 +
verwijzingen
vanuit huisartsen