Johnson Marketing

Xpert Handtherapie logo WIT

31 nieuwe sollicitanten in 2 maanden: Xpert Handtherapie positioneren als een aantrekkelijk werkgeversmerk voor (bijna) afgestudeerde ergotherapeuten en fysiotherapeuten.

  Door een uitgekiende online strategie, hebben wij in 2 maanden tijd 31 nieuwe sollicitanten gehad. En einde dit jaar kunnen we ons bezettingstekort vaarwel zeggen  Yvonne Smid.

Highlights.

Over Xpert Handtherapie.

Xpert Handtherapie biedt specialistische, multidisciplinaire zorg voor mensen met hand-, pols-, elleboog- en schouderklachten. Het team van therapeuten en artsen werkt nauw samen om patiënten te helpen herstellen en weer zelfredzaam te worden. Kwaliteit, innovatie en samenwerking staan hierbij centraal.

De uitdaging.

De uitdaging.

In een krappe arbeidsmarkt is het niet eenvoudig om nieuwe therapeuten en fysiotherapeuten te werven, zeker als ze gespecialiseerd zijn. Xpert Handtherapie wilde zich als werkgever op de kaart zetten en tegelijk hun team versterken. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen alle andere zorgorganisaties?

Daarnaast wilden we niet alleen nieuwe mensen aantrekken, maar ook ex-medewerkers opnieuw betrekken. We moesten dus een campagne ontwikkelen die niet alleen werkt voor instroom, maar ook voor uitstroom. De uitdaging was duidelijk: hoe vertellen we een verhaal dat beide groepen raakt?

De samenwerking.

De samen-werking.

We ontwikkelden een arbeidsmarktcampagne (AMC) die de kracht van storytelling centraal stelde. We brachten drie verhaallijnen tot leven: de patiënt, de arts en het team. Elke verhaallijn vertelt op zijn eigen manier wat werken bij Xpert Handtherapie uniek maakt.

Met behulp van deze verhaallijnen hebben we niet alleen nieuwe sollicitanten bereikt, maar ook de band met ex-medewerkers versterkt. De content werd verspreid via verschillende kanalen, waaronder social media en premium werkgeverspagina’s op Indeed en Glassdoor.

Het concept.

De
Xpert
in jou

Drie verhaallijnen.

Drie verhaal-lijnen.

Verhaallijn 1: Patiënt aan het woord.

In deze verhaallijn vertellen patiënten hun verhaal. Ze leggen uit hoe de zorg van Xpert Handtherapie een verschil heeft gemaakt in hun leven. Dit laat zien hoe waardevol het werk van onze therapeuten is. Het raakt de kern van wat het betekent om bij Xpert te werken: je hebt directe impact op de levens van mensen.

Bekijk de video op YouTube

Verhaallijn 2: Arts aan het woord.

Hier ligt de focus op de samenwerking tussen therapeuten en artsen. De korte lijnen, het multidisciplinaire werken en de gezamenlijke kennis staan centraal. Door testimonials van artsen te gebruiken, laten we zien hoe belangrijk therapeuten zijn binnen het behandelteam. Dit benadrukt de waarde van de functie en inspireert nieuwe kandidaten.

Bekijk de video op YouTube

Verhaallijn 3: Werken bij Xpert Handtherapie.

Deze verhaallijn draait om de cultuur en werksfeer binnen Xpert Handtherapie. Nieuwe collega’s vertellen over hun ervaringen en over hoe het voelt om deel uit te maken van dit team. We laten zien dat Xpert niet alleen een fijne werkplek is, maar ook een plek waar je jezelf continu kunt ontwikkelen.

Bekijk de video op YouTube

Resultaten.

Door onze campagne via verschillende kanalen te verspreiden, hebben we Xpert Handtherapie succesvol als aantrekkelijk werkgeversmerk gepositioneerd. De video’s, testimonials en premium pagina’s op Indeed en Glassdoor hebben niet alleen gezorgd voor een toename in sollicitaties, maar ook voor betrokkenheid van ex-medewerkers.

Door onze verhaallijnen door te trekken naar e-mailcampagnes, bereiken we ex-medewerkers die op die manier betrokken blijven en Xpert weer als aantrekkelijke werkplek gaan zien.

De livegang van de campagne wordt gevierd met taart! Bekijk volledige LinkedIn-post.