Santé Partners.

Het structureel werven van wijkverpleegkundige en vakantiekrachten.

Strategiesessie Conceptontwikkeling Fotografie Videografie Content creatie Arbeidsmarktcommunicatie Google YouTube Instagram Facebook Snapchat TikTok

Klantvraag

Hoe kunnen we structureel (wijk)verpleegkundigen en vakantiekrachten werven?

 

Achtergrond

De samenwerking tussen Santé Partners en Johnson Marketing is ontstaan vanuit de jarenlange relatie die Santé Partners heeft met Akkolade. Waar Akkolade goed is in het gericht werven van de meest urgente posities, was er steeds meer behoefte aan structureel de doelgroep bereiken. Laat Johnson Marketing nou juist daarin gespecialiseerd zijn.

 

Werkwijze

Om een arbeidsmarktcommunicatiecampagne succesvol te laten zijn, begint de samenwerking al voordat de handtekeningen gezet zijn. Wie gaan we werven, in welke regio, met wat voor budget en via welke kanalen? In dit voortraject wordt de strategie bepaald. Voor Santé Partners was het snel duidelijk dat de urgentie vooral in de (wijk)verpleegkundigen zat. Omdat we ruim op tijd in gesprek gingen was er ook ruimte voor een campagne gericht op de vakantiekrachten.

 

Zodra de globale strategie akkoord bevonden is, richten we ons op de inhoud van de campagne. Dit doen we door een inhoudelijke strategiesessie. Santé Partners had een mooie mix van aanwezigen; de doelgroep zelf (huidige medewerkers), management, recruitment en marketing. Op deze manier hebben we de cruciale inside-information kunnen ophalen om de campagne helemaal te kunnen laten aansluiten bij de behoeftes van de doelgroep.

 

Nadat we deze input verzameld hadden, hebben we alles uitgewerkt en zijn we uiteindelijk tot een mooie EVP (employer value proposition) en persona’s gekomen. Op basis hiervan hebben we de CTA’s (call to actions) geschreven en de content ontwikkeld. In de briefing is alles samengekomen: wie bereiken we in welke fase, met welke boodschap via welk kanaal? Uiteraard met de benodigde feedback rondes.

 

Voor Santé Partners viel de lancering van de campagne mooi samen met de lancering van het nieuwe merk. Zo had de campagne naast het actief werven van (wijk)verpleegkundige en vakantiekrachten ook een mooie bijkomstigheid dat de naam structureel onder de doelgroep getoond werd. Twee vliegen in één klap!

Onze laatste berichten

Ondernemers leggen puzzel in elkaar

Ondernemen in de zorg: waar moet je qua marketing op letten?

Uit rapporten van de Kamer van Koophandel blijkt dat er steeds meer zorgorganisaties uit de grond schieten. Er komen zowel zzp’ers als thuiszorgorganisaties en paramedische praktijken bij. De belangrijkste reden van deze toename is het overschot aan cliënten waar Nederland mee kampt. In de huidige markt liggen dus veel kansen voor zorgondernemers. Maar hoe grijp je die kansen met beide handen aan?

Lees meer
Vrouw wil iemand de hand schudden

Zo schrijf je winnende vacatureteksten voor de zorg 

In geen sector is het personeelstekort zo groot als in de zorg. Zorgexperts werken zich een slag in de rondte, terwijl de aanwas van nieuw personeel allesbehalve stormloopt. Zorgorganisaties zetten alles op alles om zorgpersoneel te werven, maar ook aan arbeidsvoorwaarden zit een limiet. Er moet dus verder worden gekeken naar methoden om personeel te werven. Een vaak vergeten, maar zeer effectieve methode is het optimaliseren van vacatureteksten. Hoe je deze schrijft, lees je in dit artikel.

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!

Johnson Marketing


Johnson Marketing B.V.

Prins Willem Alexanderlaan 421

7311 SX Apeldoorn

085 401 02 76

welkom@johnsonmarketing.nl

Vacatures

 
 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Johnson Marketing? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief

 

Johnson Marketing © 2021 All Rights Reserved