Santé Partners.

Het structureel werven van wijkverpleegkundige en vakantiekrachten.

Strategiesessie Conceptontwikkeling Fotografie Videografie Content creatie Arbeidsmarktcommunicatie Google YouTube Instagram Facebook Snapchat TikTok

Klantvraag

Hoe kunnen we structureel (wijk)verpleegkundigen en vakantiekrachten werven?

 

Achtergrond

De samenwerking tussen Santé Partners en Johnson Marketing is ontstaan vanuit de jarenlange relatie die Santé Partners heeft met Akkolade. Waar Akkolade goed is in het gericht werven van de meest urgente posities, was er steeds meer behoefte aan structureel de doelgroep bereiken. Laat Johnson Marketing nou juist daarin gespecialiseerd zijn.

 

Werkwijze

Om een arbeidsmarktcommunicatiecampagne succesvol te laten zijn, begint de samenwerking al voordat de handtekeningen gezet zijn. Wie gaan we werven, in welke regio, met wat voor budget en via welke kanalen? In dit voortraject wordt de strategie bepaald. Voor Santé Partners was het snel duidelijk dat de urgentie vooral in de (wijk)verpleegkundigen zat. Omdat we ruim op tijd in gesprek gingen was er ook ruimte voor een campagne gericht op de vakantiekrachten.

 

Zodra de globale strategie akkoord bevonden is, richten we ons op de inhoud van de campagne. Dit doen we door een inhoudelijke strategiesessie. Santé Partners had een mooie mix van aanwezigen; de doelgroep zelf (huidige medewerkers), management, recruitment en marketing. Op deze manier hebben we de cruciale inside-information kunnen ophalen om de campagne helemaal te kunnen laten aansluiten bij de behoeftes van de doelgroep.

 

Nadat we deze input verzameld hadden, hebben we alles uitgewerkt en zijn we uiteindelijk tot een mooie EVP (employer value proposition) en persona’s gekomen. Op basis hiervan hebben we de CTA’s (call to actions) geschreven en de content ontwikkeld. In de briefing is alles samengekomen: wie bereiken we in welke fase, met welke boodschap via welk kanaal? Uiteraard met de benodigde feedback rondes.

 

Voor Santé Partners viel de lancering van de campagne mooi samen met de lancering van het nieuwe merk. Zo had de campagne naast het actief werven van (wijk)verpleegkundige en vakantiekrachten ook een mooie bijkomstigheid dat de naam structureel onder de doelgroep getoond werd. Twee vliegen in één klap!

Onze laatste berichten

klant schrijft een review op een laptop

Onderzoek: zorgorganisaties doen weinig met mening cliënt

Uit onderzoek van Nivel in opdracht van Zorginstituut Nederland blijkt dat cliënten in de verpleeg- en gehandicaptenzorg te weinig worden meegenomen tijdens het meten van de zorgkwaliteit. Met het oog op passende zorg zijn cliëntervaringen onmisbaar, omdat dit vaak aantoont waar de knelpunten binnen de organisatie liggen. Daarom is het noodzakelijk om de zorgkwaliteit regelmatig bij cliënten te toetsen.

Lees meer
handen die typen op toetsenbord

In contact komen met een zorgvrager. Hoe doe je dat?

Met het oog op passende zorg wordt de kwaliteit van het contact met de zorgvrager alsmaar belangrijker. Maar voordat dat proces überhaupt in gang kan worden gezet, is het zaak om in contact te komen met de zorgvrager. Veel mensen krijgen gemakkelijk toegang tot de juiste zorg, maar er zijn duizenden zorgbehoevende mensen die niét aan de bel trekken. Deze mensen vormen een bedreiging voor de zorgdruk in de toekomst, omdat problemen zich kunnen verergeren en opstapelen. De hamvraag hierin is: hoe kom je in contact met een zorgvrager die niét weet dat hij of zij een zorgvrager is?

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!

Johnson Marketing


Johnson Marketing B.V.

Prins Willem Alexanderlaan 421

7311 SX Apeldoorn

085 401 02 76

welkom@johnsonmarketing.nl

Vacatures

 
 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Johnson Marketing? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief

 

Johnson Marketing © 2021 All Rights Reserved