Klantvraag
Hoe kunnen we structureel (wijk)verpleegkundigen en vakantiekrachten werven?
Achtergrond
De samenwerking tussen Santé Partners en Johnson Marketing is ontstaan vanuit de jarenlange relatie die Santé Partners heeft met Akkolade. Waar Akkolade goed is in het gericht werven van de meest urgente posities, was er steeds meer behoefte aan structureel de doelgroep bereiken. Laat Johnson Marketing nou juist daarin gespecialiseerd zijn.
Werkwijze
Om een arbeidsmarktcommunicatiecampagne succesvol te laten zijn, begint de samenwerking al voordat de handtekeningen gezet zijn. Wie gaan we werven, in welke regio, met wat voor budget en via welke kanalen? In dit voortraject wordt de strategie bepaald. Voor Santé Partners was het snel duidelijk dat de urgentie vooral in de (wijk)verpleegkundigen zat. Omdat we ruim op tijd in gesprek gingen was er ook ruimte voor een campagne gericht op de vakantiekrachten.
Zodra de globale strategie akkoord bevonden is, richten we ons op de inhoud van de campagne. Dit doen we door een inhoudelijke strategiesessie. Santé Partners had een mooie mix van aanwezigen; de doelgroep zelf (huidige medewerkers), management, recruitment en marketing. Op deze manier hebben we de cruciale inside-information kunnen ophalen om de campagne helemaal te kunnen laten aansluiten bij de behoeftes van de doelgroep.
Nadat we deze input verzameld hadden, hebben we alles uitgewerkt en zijn we uiteindelijk tot een mooie EVP (employer value proposition) en persona’s gekomen. Op basis hiervan hebben we de CTA’s (call to actions) geschreven en de content ontwikkeld. In de briefing is alles samengekomen: wie bereiken we in welke fase, met welke boodschap via welk kanaal? Uiteraard met de benodigde feedback rondes.
Voor Santé Partners viel de lancering van de campagne mooi samen met de lancering van het nieuwe merk. Zo had de campagne naast het actief werven van (wijk)verpleegkundige en vakantiekrachten ook een mooie bijkomstigheid dat de naam structureel onder de doelgroep getoond werd. Twee vliegen in één klap!