Sollicitanten werven met een zo laag mogelijk budget
Voor het vinden van geschikt zorgpersoneel zetten wij verschillende kanalen in, zoals LinkedIn, sociale media, Nationale Vacaturebank en Indeed. Door jarenlange ervaring en nauwe samenwerkingen met deze partijen, zijn we continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Hierdoor lopen we altijd een stapje voor ten opzichte van concurrentie en weten we voor een scherp budget een hoog rendement te behalen. Ons streven is veel nieuwe sollicitanten winnen voor een zo laag mogelijk budget.
Voor onder andere ExpertCare en Santé Partners voeren we al jaren succesvolle arbeidsmarktcampagnes uit. Met resultaat: bij ExpertCare bereikten we zelfs een vacaturestop. Iets wat voor veel zorgorganisaties onmogelijk lijkt.
‘Een betere koppeling tussen zorgpersoneel en werkgevers’
Ons team dat zich richt op arbeidscommunicatie werkt nauw samen met Emma Laarman van Indeed. Emma zegt het volgende over marketing in de zorg en de samenwerking met Johnson Marketing:
“Sinds een jaar werken Johnson Marketing en Indeed nauw samen om een betere koppeling te maken tussen zorgpersoneel en werkgevers in de zorg. Een samenwerking waarin niet alleen wordt gekeken naar het bereiken van geschikte kandidaten, maar ook aandacht wordt besteed aan de branding van werkgevers om cultuur en visie te communiceren. Waar Johnson Marketing de expertise bezit om de doelgroep te begrijpen, kan Indeed helpen met het realiseren van bereik binnen deze groep”.
Sollicitanten aantrekken is meer dan goede vacatureteksten
Ondanks dat het schrijven van goede vacatureteksten je meer sollicitanten oplevert, ben je er nog niet. Zoals Emma al stelde is brand awareness net zo belangrijk. Potentiële sollicitanten moeten een werkgever eerst vertrouwen, voordat ze serieus overwegen om te solliciteren. Er zijn verschillende methodes om hieraan te werken, zoals de inzet van bedrijfsvideo’s, cliëntverhalen, interviews met medewerkers of een geheel nieuwe websitebranding.
Johnson Marketing zet al deze aspecten in om voor de korte én lange termijn tot het beste resultaat te komen. Dit doen we aan de hand van het AIDA-model. Dit model beschrijft de stappen die een potentiële klant doorloopt bij het nemen van een aankoopbeslissing: attention, interest, desire en action. Het is een bewezen strategie dat maandelijks zijn waarde aan ons en onze klanten bewijst.
Zorgpersoneel nodig? Laat ons je helpen
Laat je zorgorganisatie niet langer lijden onder personeelstekort en grijp nu in. Met behulp van zorgmarketing zorg je dat je werkgeversmerk sterker wordt, je vacatureteksten beter zijn dan die van concurrenten en je optimaal aanwezig bent op de juiste platformen, zoals LinkedIn en Indeed. Dit zijn dé ingrediënten om van een personeelstekort in de zorg af te komen. Neem vandaag nog contact met ons op via welkom@johnsonmarketing.nl of via 085 401 02 76 om de mogelijkheden voor jouw zorgorganisatie te bespreken.