Hoe wij jouw zorgorganisatie aan de juiste kandidaten helpen
Wij zijn gespecialiseerd in onlinemarketing voor zorgorganisaties. Door onze jarenlange ervaring in deze branche, weten wij wat er nodig is om een arbeidsmarktcampagne efficiënt in te richten. Zo is het belangrijk om je organisatie als merk zo goed mogelijk online te positioneren. Denk hierbij aan converterende landingspagina’s, een snelle, gebruiksvriendelijke website, creatieve content én natuurlijk: advertenties voor verschillende platformen.
Vóór het praktische gedeelte, zoomen we in op de doelgroep. Het liefst met jou samen, door middel van een strategiesessie. Want wie is de doelgroep precies? Waar bevinden ze zich, wat vinden ze belangrijk en hoe zijn deze mensen over de streep te trekken? Aan de hand van een EVP (Employer Value Proposition) brengen we dit in kaart. Wanneer deze informatie op papier staat, kan de praktijk beginnen: content creëren, adverteren met de juiste CTA’s (Call-To-Action), meten en optimaliseren.
Heb je als zorgorganisatie weinig marketingkennis? Geen zorgen. We houden je op een laagdrempelige, transparante manier betrokken bij de arbeidsmarktcampagne, zodat je precies weet waar we mee bezig zijn en hoe dat verloopt. Bovendien spreken we van tevoren een doel en een termijn af. Bijvoorbeeld 20 procent meer aanmeldingen in 6 maanden tijd.
Dit levert een arbeidsmarktcampagne voor de zorg je op
De krapte op de arbeidsmarkt in de zorg is een grootschalig probleem dat om een structurele oplossing vraagt. Op de politieke besluitvorming wachten is geen optie, dus kijken zorgorganisaties verder. Bij ons vinden ze oplossingen. Zowel voor de lange als voor de korte termijn. Met onze marketingstrategie leggen we de focus op het zo lang en efficiënt mogelijk bereiken van de juiste doelgroep.
Dat werkt. De afgelopen jaren hielpen we meerdere zorgbedrijven met hun online marketing. Zo zorgden we gedurende 12 maanden bij Profila Zorggroep voor meer ervaren begeleiders. Hierdoor kon de flexibele schil met 30 procent verlaagd worden. IrisZorg vroeg ons te helpen met het online positioneren van hun merk en het werven van regiebehandelaren. Met een instroomgroei van 114 procent is dat ruimschoots gelukt.
Het inschakelen van een zorgmarketingbureau is in deze tijd een interessante optie. Niet alleen om zo snel mogelijk je doelen te behalen, maar vooral om je bedrijf als merk online op de kaart te zetten bij de juiste doelgroep. Op de lange termijn werpt dit zijn vruchten af in de vorm van meer goede werknemers. Exact de vruchten waar zorgbedrijven in deze tijd naar verlangen.
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie? Stuur ons een berichtje via het contactformulier onderaan de pagina!