Waar voorheen de zorg altijd bij de huisarts begon, zoeken nu steeds meer mensen zelf naar passende zorg. Vaak begint die zoektocht in Google. Als zorgaanbieder is het dus zaak om daar goed vindbaar en zichtbaar te zijn. Daarnaast moet je website qua design en gebruiksvriendelijkheid goed in elkaar zitten. Op die manier bereik je meer patiënten.
Het aantrekken van nieuwe patiënten is belangrijk om je zorgorganisatie draaiende te houden. Soms is er behoefte aan een constante instroom en soms een korte kickstart voor een nieuwe vestiging. Wat de reden ook is: bij patiëntmarketing draait alles om de zichtbaarheid van je zorgaanbod.
Een zichtbaar zorgaanbod begint bij het winnen van goede posities in Google. Dat is namelijk waar mensen hun zoektocht naar passende zorg beginnen. Het is zaak om daar zo hoog mogelijk te scoren op de juiste zoekwoorden. Vanuit Google komen potentiële patiënten op je website terecht, dus ook je website moet op alle vlakken in orde zijn. Vervolgens komen vanaf je website zorgaanvragen binnen.
Stel je bent een zorgorganisatie die professionele thuistesten voor slaapapneu aanbiedt. De uitdaging is om zo veel mogelijk mensen met (mogelijk) slaapapneu te helpen. Dit gebeurt echter alleen als dit aanbod zichtbaar is in Google. Met andere woorden: je wilt op de eerste pagina in Google tevoorschijn komen, als mensen in Google zoeken naar termen als: ‘heb ik slaapapneu?’ of ‘slaapapneu test’.
Stel dat je website niét geoptimaliseerd is voor Google en je op pagina twee of drie staat, krijg je amper aanvragen. Door aan SEO en SEA te werken, zorg je dat je bovenaan in Google komt te staan. Op die manier wordt je zorgaanbod zichtbaar voor de juiste doelgroep en kun je zomaar ineens een forse nieuwe instroom patiënten krijgen.
Met goede zichtbaarheid in Google ben je er nog niet. Vanuit Google komen potentiële patiënten namelijk op je website terecht. Is je website niet in orde? Dan klikken mensen weg en ben je jouw potentiële patiënt kwijt. Misschien wel aan de concurrent. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een te lange laadtijd, een ongebruiksvriendelijke navigatie, een slecht gepresenteerd aanbod, onduidelijk gestructureerde tekst of te weinig CTA’s (call to actions).
Als marketingspecialist in de zorg, weten we precies wat jouw website nodig heeft om potentiële patiënten over de streep te trekken om voor jou te kiezen en niét voor de concurrent. Alles draait daarbij om het zorgaanbod op een onweerstaanbare maar eerlijke manier presenteren.
Wij hielpen 30+ zorgorganisaties aan meer personeel en zorgaanvragen.
Marketing in de zorg maakt het verschil. Veel zorgorganisties zijn huiverig, maar de resultaten spreken voor zich. Een van onze klanten – ExpertCare – zette zelfs een vacaturestop in, omdat we alle functies wisten in te vullen.
Dag in dag uit werken we aan mooie opdrachten en ontmoeten we inspirerende klanten die ons uitdagen. Voor sommige opdrachten zetten we één van onze diensten in, in andere klussen smelten al onze disciplines samen.
Bouwstenen combineren? Laat ons weten welke impact jij wil maken!
Online zichtbaarheid vergroten en meer gericht verkeer naar de website.
Unieke en persoonlijke campagnes om mensen te verbinden aan je merk.
Marketing Automation inzetten om de uitstroom te benutten voor vaste teams.
16.000+ zorgprofessionals bereiken met gerichte Database Marketing.
Organische zichtbaarheid om je merkbetrokkenheid te vergroten.
Ontvang de nieuwste inzichten in marketing en arbeidsmarkt-communicatie direct in je inbox.
Ontvang de nieuwste inzichten in marketing en arbeidsmarktcommunicatie direct in je inbox.