Johnson Marketing

Een sterk werkgeversmerk

Verbind mensen aan je merk.

Verbind mensen aan je merk.

Hoe creëer je een sterke band tussen je doelgroep en je merk? Branding is het antwoord! Het bouwt vertrouwen en herkenbaarheid op bij cliënten, patiënten en potentiële werknemers, waardoor ze eerder voor jou kiezen. Een krachtig werkgeversmerk bouwt emotionele connecties en vergroot loyaliteit. Dit alles leidt tot een grotere aantrekkingskracht op patiënten, cliënten, werknemers én verwijzers.

Wat is branding?

Branding is de kunst van het vertellen van een inspirerend verhaal dat mensen verbindt aan je merk als werkgever.

Emotionele verbinding
Door je organisatie een identiteit te geven, trek je niet alleen aandacht, maar creëer je ook een emotionele verbinding. Het gaat verder dan alleen een mooi logo. Branding draait om het uitstralen van identiteit, kernwaarden en een missie die herkenbaar zijn voor potentiële werknemers, waardoor ze zich aangetrokken voelen tot jouw merk als werkgever of als patiënt of cliënt.

Persoonlijke campagnes
Om dit te realiseren, ontwikkelen we als marketingspecialist in de zorg persoonlijke campagnes met unieke content. Dit om mensen te verbinden aan je merk als werkgever

Foto, video en webdesign
Concreet bestaat branding uit verschillende onderdelen, waaronder: webdesign, video, foto en tekst. Als marketingspecialist in de zorg, merken we dat branding in de zorgsector met name werkt in de vorm van webdesign en ervaringsverhalen van cliënten en zorgpersoneel. Hiervoor gebruiken we vaak video en foto. De beelden die we schieten, gebruiken we als materiaal om mee te adverteren (eerlijke én realistische arbeidsmarktcampagnes). Dit zorgt voor vertrouwen, herkenbaarheid en het inspireert de doelgroep. Resultaat? Een sterk werkgeversmerk.

Website-14
Klein
Website-08
Website-03

Branding ❤️ marketing.

Branding

  • Branding is waarom

    Branding draait om de waarom-vraag, de missie en de kernwaarden die de identiteit en betekenis van een merk bepalen.

  • Branding is merkbeleving

    Branding zorgt voor een duurzame en consistente merkbeleving. Dit zorg voor vertrouwen bij de doelgroep.

  • Branding bouwt loyaliteit op

    Een sterke branding creëert een emotionele band en vertrouwen bij de doelgroep, wat leidt tot langdurige relaties en herhaalde interacties.

  • Branding creeërt waarde

    Branding voegt veel waarde en vertrouwen toe aan een merk, waardoor mensen bereid zijn meer te betalen voor hetzelfde product of dienst.

  • Branding is

    Branding is de kernidentiteit en persoonlijkheid van een merk. Het is de fundering voor alle interacties en communicatie.

Marketing

  • Marketing is hoe

    Marketing richt zich op de strategische uitvoering om producten of diensten te promoten en verkopen.

  • Marketing is resultaatgericht

    Marketing is gericht op directe resultaten. Goede branding is daar een belangrijk onderdeel van.

  • Marketing bouwt respons

    Marketinginitiatieven stimuleren reacties van het publiek, zoals aankopen, aanmeldingen of betrokkenheid bij specifieke acties.

  • Marketing haalt er waarde uit

    Marketing maximaliseert de waarde van het product of de dienst door het juiste publiek te bereiken en hen te overtuigen van de voordelen.

  • Marketing doet

    Marketing omvat de concrete acties, campagnes en inspanningen die worden ingezet om de aandacht te trekken, interesse te wekken en actie te ondernemen.

Branding uitbesteden.

Expertise

Als marketingspecialist in de zorg, verbinden we marketing met zorg. Concreet betekent dit, dat we weten wat de doelgroep wil horen en op wat voor manier. Branding speelt daar direct op in.

Objectiviteit

Veel organisaties hebben een bepaald beeld of idee wat wel en niet werkt m.b.t. branding. Als zorgmarketingbureau, kijken we vanuit een objectieve 'helikopterview' naar de situatie.

Kostenbeheer

Door onze ruime ervaring in de zorgsector, weten we op voorhand wat wel en niet goed werkt. Hierdoor zetten we onze branding efficiënt in. Dit scheelt behoorlijk in kosten en leidt tot sneller resultaat.

Onze impact.

Wij hielpen 30+ zorgorganisaties aan meer personeel en zorgaanvragen.

Marketing in de zorg is relatief nieuw en daardoor erg effectief. Veel zorgorganisties vinden het spannend, maar de resultaten spreken voor zich. Een van onze klanten – ExpertCare – zette zelfs een vacaturestop in, omdat we alle functies wisten in te vullen.

0
verpleegkundige hires per jaar
0 %
doorklikratio onder patiënten
0
medewerkers
binnen 5 maanden
0 +
verwijzingen vanuit huisartsen