Gemeten over de periode dat de campagne actief was.
Wonen met Zorg Haarlemmermeer is een initiatief waarin zorg, welzijn, en wonen samenkomen. In dit programma hebben verschillende organisaties in Haarlemmermeer de handen ineengeslagen om de kwaliteit van leven voor ouderen en mensen met een zorgbehoefte te verbeteren. Dit gebeurt door samen te werken aan passende zorg- en woonoplossingen.
Met een enorme diversiteit aan partners, waaronder welzijnsorganisaties, gemeenten, woningcorporaties, zorgkantoren, projectontwikkelaars en belangenbehartigers, is het een mooi voorbeeld van hoe samenwerking de zorg in een regio naar een hoger niveau kan tillen.
Het manifest “Samen leven, wonen en zorgen in Haarlemmermeer” om het tekort aan passende woonruimte aan te pakken en te investeren in de toekomst, werd getekend door veel verschillende partijen.
De uitdaging hierin: hoe houd je iedereen betrokken? Hoe zorg je ervoor dat iedereen blijft meedoen; van de bewoners tot de zorgprofessionals. Dat was de vraag die Wonen met Zorg Haarlemmermeer ons stelde: hoe houden we het vuurtje lopende?
Met zo’n divers deelnemersveld – van welzijnsorganisaties en woningcorporaties tot patiëntenverenigingen – is het belangrijk om constant te blijven communiceren. Je wil iedereen op de hoogte houden van de laatste projecten en initiatieven, zodat de betrokkenheid hoog blijft. Hierin is kwaliteit en relevantie leidend.
We besloten om de kracht van verhalen en branding te benutten. Dit deden we door artikelen te schrijven, interviews te houden en video’s te maken. Hierdoor bleven de deelnemers actief betrokken bij de ontwikkelingen en kreeg het project Wonen met Zorg Haarlemmermeer steeds meer vorm.
Advertenties van de campagne
Een van de hoogtepunten van de campagne was de Inspiratietour naar Delfshaven. Tijdens deze tour kregen deelnemers de kans om over de grenzen van hun eigen werkveld te kijken. Hier werden lessen gedeeld over hoe andere regio’s met vergelijkbare vraagstukken omgaan.
We deelden het verhaal van deze tour via artikelen en social posts, waarin we niet alleen de highlights lieten zien, maar vooral de persoonlijke ervaringen van de deelnemers. Het resultaat? Betrokkenheid van de aangesloten organisaties steeg en er ontstond een mooie dialoog.
Door middel van deze content zorgden we dat alle aangesloten partijen geïnspireerd raakten en dat nieuwe ideeën werden aangewakkerd. En dat was precies wat we wilden bereiken: dat vuurtje laten branden.
De volgende stap? We gaan nu verder met een nieuwe fase: het inzetten van marketing automation om een buurtfunnel te ontwikkelen. Hiermee willen we burgers in Haarlemmermeer betrekken bij de zorginitiatieven in hun wijk. Dit gaat niet alleen over het verbinden van burgers met de professionals, maar ook over het ophalen van ideeën en het creëren van lokale betrokkenheid.
Zo blijven we samen bouwen aan een toekomst waarin zorg en wonen in Haarlemmermeer voor iedereen toegankelijk en van hoge kwaliteit blijft.
Dag in dag uit werken we aan mooie opdrachten en ontmoeten we inspirerende klanten die ons uitdagen. Voor sommige opdrachten zetten we één van onze diensten in, in andere klussen smelten al onze disciplines samen.
Bouwstenen combineren? Laat ons weten welke impact jij wil maken!
Online zichtbaarheid vergroten en meer gericht verkeer naar de website.
Unieke en persoonlijke campagnes om mensen te verbinden aan je merk.
Marketing Automation inzetten om de uitstroom te benutten voor vaste teams.
Ontvang de nieuwste inzichten in marketing en arbeidsmarkt-communicatie direct in je inbox.
Ontvang de nieuwste inzichten in marketing en arbeidsmarktcommunicatie direct in je inbox.