Wij zijn Johnson Marketing: arbeidsmarktcommunicatie in de zorg. We helpen zorgorganisaties structureel zichtbaar te zijn bij de juiste professionals, met campagnes die aantoonbaar instroom realiseren. Geen losse acties, maar continuïteit en focus. Dat doen we met data, creatieve content en specialistische kennis van het zorgdomein.
Oprichter Anne Jans groeide op in een zorgfamilie en zag van dichtbij hoe cruciaal goede mensen zijn voor continuïteit en kwaliteit van zorg. Vanuit die ervaring ontstond de ambitie om zorgorganisaties te helpen hun werkgeversverhaal zichtbaar te maken én te vertalen naar resultaat.
Wat begon als een marketingbureau voor de zorg, groeide uit tot een strategisch partner in arbeidsmarktcommunicatie. Vandaag werken we voor tientallen zorgorganisaties aan duurzame instroom van zorgprofessionals. Dat doen we met campagnes die niet draaien om korte pieken, maar om een constante aanwezigheid op de arbeidsmarkt. Onze Indeed Only-aanpak is daarbij de kern: campagnes die volledig zijn gericht op vindbaarheid, sollicitaties en structureel resultaat.
Steeds vaker werken we samen met Akkolade, onze zusterorganisatie gespecialiseerd in werving en selectie in de zorg. Waar Johnson Marketing zorgt voor zichtbaarheid, data en strategie, verzorgt Akkolade het volledige selectieproces: van vacature-intake tot voorstel en onboarding. Samen bieden we een totaaloplossing, van strategie tot plaatsing, waarmee zorgorganisaties structureel kunnen bouwen aan sterke, vaste teams.
Onze visie is helder: zorgorganisaties helpen om sterke, betrokken teams op te bouwen. Teams die blijven, groeien en het verschil maken in de zorg. Vandaag, morgen en op de lange termijn.
Wist je dat: ons logo de linkerhersenhelft uitlicht, wat gekoppeld wordt aan strategie. Dit symboliseert onze toewijding aan het leveren van doordachte en effectieve strategieën voor onze klanten.
Wij vinden het belangrijk dat we weten wat er speelt in de zorgbranche. Hierdoor hebben we in de loop van de tijd veel kennis opgedaan.
De VVT kampt met personeelstekort en wij pakken dit aan door meer zorgpersoneel te werven.
De GHZ wordt overspoeld met zzp'ers. Wij helpen je aan vast personeel voor de lange termijn.
Zowel Johnson Marketing als Johnson & Co helpt innovaties in de zorg te slagen.
De GGZ ondersteunt 4 op de 10 Nederlanders. Wij helpen de GGZ om dit aan te kunnen.
Marketingafdelingen van ziekenhuizen zijn vaak druk. Wij staan bij, denken mee en delen kennis.
Johnson Marketing staat klaar voor alle zorgorganisaties met een hulpvraag.








Door de zorg te begrijpen en onderdeel te worden van de organisatie, geven we met ons team van experts vorm aan jouw online positie in de markt.
We werken nauw samen met zorginstellingen om bij te dragen aan continuïteit en kwaliteit in de zorg.
We delen onze kennis en resultaten, zodat je altijd weet wat er gebeurt, waarom, en wat het oplevert.
We spreken de taal van de zorg. Onze werkwijze is helder, praktisch en gericht op samenwerking.
We blijven innoveren. Door data, technologie en creativiteit slim te combineren, realiseren we duurzame instroom op een veranderende arbeidsmarkt.
Wat ons team bijzonder maakt is dat al onze specialisten met één been in de zorg staan. Onze experts hebben uitgebreide ervaring en kennis in zowel de marketing- als de zorgsector. Dit stelt ons in staat om op maat gemaakte marketingstrategieën en oplossingen te bieden die specifiek zijn afgestemd op de behoeften van zorggerelateerde bedrijven.
Bouwstenen combineren? Laat ons weten welke impact jij wil maken!

Online zichtbaarheid vergroten en meer gericht verkeer naar de website.

Unieke en persoonlijke campagnes om mensen te verbinden aan je merk.

Samen met Akkolade helpen we zorgorganisaties aan vaste medewerkers en een sterk werkgeversmerk. Plan direct een kennismaking en ontdek hoe wij ook voor jou resultaat boeken!
Samen met Akkolade helpen we zorgorganisaties aan vaste medewerkers en een sterk werkgeversmerk. Plan direct een kennismaking en ontdek hoe wij ook voor jou resultaat boeken!