Profila Zorggroep

Instroom ervaren begeleiders structureel verhogen.

Arbeidsmarktcampagne

Voor Profila Zorggroep zijn wij een campagne gestart met als doel de instroom van ervaren begeleiders structureel te verhogen om zo de externe inhuur met 10-30% verlagen binnen 12 maanden. 
 
Deze campagne is opgebouwd in twee fases gericht op latent en actief werkzoekenden om te converteren tot nieuwe medewerkers bij de verschillende locaties binnen Profila Zorggroep.  

Tijdens de eerste fase hebben we ingezet op de bekendheid van de Employer Brand: latent werkzoekende bereiken, bewerken en beïnvloeden. In de tweede fase hebben we ons gefocust op het bereiken van alle actief werkzoekende die binnen de doelgroep passen. We hebben Profila Zorggroep sterk gepositioneerd, zodat de doelgroep direct in contact is gekomen met het werkgeversmerk om ze te converteren tot nieuwe sollicitanten.
 
Voor het campagnemateriaal is er samen met het team van Profila Zorggroep een contentdag gepland. Met deze content zijn vervolgens passende organische en betaalde advertenties ontwikkeld. Vervolgens is de campagne ingericht, getest, geanalyseerd en geoptimaliseerd op platformen als Google Ads, Indeed Ads en Facebook Ads.

Onze laatste berichten

10 voorbeelden van preventie in de zorg

Uit een onlangs verschenen rapport van het CPB blijkt dat de zorgpremie de komende jaren explodeert. Mensen zullen tientallen euro’s per maand extra kwijt zijn aan hun zorgverzekering. Volgens berekeningen zou het in 2027 om 175 euro per maand gaan. De stijgende zorgkosten en vergrijzing zijn de grootste boosdoeners. Om zorgkosten in de toekomst betaalbaar te houden, is onder andere preventie in de zorg nodig. Hoe dat er concreet uitziet ontdek je in dit artikel.

Lees meer

Wat betekent het Zorgakkoord voor communiceren met patiënten?

Het Integraal Zorgakkoord is een van de meest ingrijpende zorgveranderingen van de afgelopen decennia. Het akkoord – dat in 2022 werd gesloten tussen het ministerie van VWS, zorgverzekeraars, zorgaanbieders en patiëntenorganisaties – richt zich vooral op passende zorg, verminderde zorgkosten en eHealth. Maar wat betekent dit akkoord voor communicatie met patiënt?

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!