Profila Zorggroep

Instroom ervaren begeleiders structureel verhogen.

Arbeidsmarktcampagne

Voor Profila Zorggroep zijn wij een campagne gestart met als doel de instroom van ervaren begeleiders structureel te verhogen om zo de externe inhuur met 10-30% verlagen binnen 12 maanden. 
 
Deze campagne is opgebouwd in twee fases gericht op latent en actief werkzoekenden om te converteren tot nieuwe medewerkers bij de verschillende locaties binnen Profila Zorggroep.  

Tijdens de eerste fase hebben we ingezet op de bekendheid van de Employer Brand: latent werkzoekende bereiken, bewerken en beïnvloeden. In de tweede fase hebben we ons gefocust op het bereiken van alle actief werkzoekende die binnen de doelgroep passen. We hebben Profila Zorggroep sterk gepositioneerd, zodat de doelgroep direct in contact is gekomen met het werkgeversmerk om ze te converteren tot nieuwe sollicitanten.
 
Voor het campagnemateriaal is er samen met het team van Profila Zorggroep een contentdag gepland. Met deze content zijn vervolgens passende organische en betaalde advertenties ontwikkeld. Vervolgens is de campagne ingericht, getest, geanalyseerd en geoptimaliseerd op platformen als Google Ads, Indeed Ads en Facebook Ads.

Onze laatste berichten

Social media stappenplan voor zorgorganisaties

Welke zorgorganisatie heeft het niet: een social media profiel dat ooit is opgezet maar nu amper gebruikt wordt. Destijds is er een medewerker vol enthousiasme in gestort, maar door tijdsgebrek (hallo corona..!) is er al maanden, soms jaren niks meer op gepost. Tijd om weer grip te krijgen op de social media kanalen. Maar hoe bepaal je welk platform geschikt is om je doelgroep in de zorg te bereiken? Welk kanaal zet je door, blaas je nieuw leven in of verwijder je? Wij helpen je aan de hand van 6 stappen.

Lees meer

Het verschil tussen marketing en zorgmarketing

De zorgsector is lange tijd huiverig geweest voor de inzet van marketing. Best logisch, aangezien de meeste zichtbare marketinguitingen vrij commercieel en soms zelfs opdringerig zijn. Als zorgorganisatie wil je dat juist niét uitdragen. Je wil mensen het vertrouwen geven dat ze bij jou de juiste zorg krijgen. Zorgmarketing borduurt daarop voort en helpt dat vertrouwen op een open en eerlijke manier te creëren. Hoe dat er concreet uit ziet lees je in dit artikel.

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!