Voor Profila Zorggroep zijn wij een campagne gestart met als doel de instroom van ervaren begeleiders structureel te verhogen om zo de externe inhuur met 10-30% verlagen binnen 12 maanden.
Deze campagne is opgebouwd in twee fases gericht op latent en actief werkzoekenden om te converteren tot nieuwe medewerkers bij de verschillende locaties binnen Profila Zorggroep.
Tijdens de eerste fase hebben we ingezet op de bekendheid van de Employer Brand: latent werkzoekende bereiken, bewerken en beïnvloeden. In de tweede fase hebben we ons gefocust op het bereiken van alle actief werkzoekende die binnen de doelgroep passen. We hebben Profila Zorggroep sterk gepositioneerd, zodat de doelgroep direct in contact is gekomen met het werkgeversmerk om ze te converteren tot nieuwe sollicitanten.
Voor het campagnemateriaal is er samen met het team van Profila Zorggroep een contentdag gepland. Met deze content zijn vervolgens passende organische en betaalde advertenties ontwikkeld. Vervolgens is de campagne ingericht, getest, geanalyseerd en geoptimaliseerd op platformen als Google Ads, Indeed Ads en Facebook Ads.