Onze Huisartsen.

Arbeidsmarktcampagne voor de werving van triagisten en doktersassistent(e).

Strategiesessie Conceptontwikkeling Fotografie Videografie Content creatie Arbeidsmarktcommunicatie YouTube Instagram Facebook TikTok

Klantvraag

Hoe werven we triagisten en doktersassistenten en optimaliseren we de interne werkwijze voor sollicitaties?

 

Achtergrond

De krapte in de arbeidsmarkt in de zorg blijft maar toenemen. We hoeven ook niet te benadrukken welk negatief effect dat heeft. Niet alleen op de patiënten maar ook op de zorgmedewerkers zelf. Daarom is het niet verrassend dat steeds meer zorgorganisaties het heil zoeken in arbeidsmarktcommunicatiecampagnes. Zo kwam ook Onze Huisartsen met Johnson Marketing in gesprek.

 

Werkwijze

In eerste instantie werd de urgentie voor triagisten op de huisartsenpost besproken en een voorstel voor gemaakt. Door de aanpak die Johnson Marketing liet zien, waarbij we alle data transparant laten zien en resultaten goed kunnen doormeten, ontstond de vraag om een tweede doelgroep toe te voegen aan de campagne. Ook de aangesloten huisartsen kampen namelijk met een tekort aan doktersassistenten. Zo werd het voorstel uitgebreid met deze doelgroep en kon de samenwerking van start.

 

Het meest uitdagende van de campagnes is dat triagisten direct in dienst komen bij Onze Huisartsen, maar de doktersassistenten bij de aangesloten dag praktijken. Zo is er voor de doktersassistenten niet één gezamenlijk arbeidsvoorwaardenpakket te communiceren omdat dit bij elke praktijk anders is.

 

De arbeidsmarktcommunicatiecampagne ging verder dan een strategiesessie en het opstellen van de persona’s, CTA’s en advertenties. Omdat er geen marketingafdeling is werd er ook meegedacht over de opzet van de website, de benodigde landingspagina’s én de interne structuur van het werven. Tijdens de strategiesessie kwam naar voren dat juist de kracht van Onze Huisartsen is dat er een samenwerking ontstaat tussen de aangesloten dag praktijken in omgeving Arnhem. Zo is er dus altijd wel een praktijk die aansluit bij de wensen van een doktersassistent(e).

 

Voor de campagne solliciteerde doktersassistentes op de website van Onze Huisartsen direct bij de dag praktijk zelf. Om te voorkomen dat de sollicitant zelf moet uitzoeken waar hij/zij het beste past en meerdere sollicitaties moet uitsturen, is de interne werkwijze veranderd. Nu komt de sollicitant binnen bij Onze Huisartsen en kijken zij samen met de kandidaat welke praktijk het beste zou passen.

Onze laatste berichten

Ondernemers leggen puzzel in elkaar

Ondernemen in de zorg: waar moet je qua marketing op letten?

Uit rapporten van de Kamer van Koophandel blijkt dat er steeds meer zorgorganisaties uit de grond schieten. Er komen zowel zzp’ers als thuiszorgorganisaties en paramedische praktijken bij. De belangrijkste reden van deze toename is het overschot aan cliënten waar Nederland mee kampt. In de huidige markt liggen dus veel kansen voor zorgondernemers. Maar hoe grijp je die kansen met beide handen aan?

Lees meer
Vrouw wil iemand de hand schudden

Zo schrijf je winnende vacatureteksten voor de zorg 

In geen sector is het personeelstekort zo groot als in de zorg. Zorgexperts werken zich een slag in de rondte, terwijl de aanwas van nieuw personeel allesbehalve stormloopt. Zorgorganisaties zetten alles op alles om zorgpersoneel te werven, maar ook aan arbeidsvoorwaarden zit een limiet. Er moet dus verder worden gekeken naar methoden om personeel te werven. Een vaak vergeten, maar zeer effectieve methode is het optimaliseren van vacatureteksten. Hoe je deze schrijft, lees je in dit artikel.

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!

Johnson Marketing


Johnson Marketing B.V.

Prins Willem Alexanderlaan 421

7311 SX Apeldoorn

085 401 02 76

welkom@johnsonmarketing.nl

Vacatures

 
 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Johnson Marketing? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief