Onze Huisartsen.

Arbeidsmarktcampagne voor de werving van triagisten en doktersassistent(e).

Strategiesessie Conceptontwikkeling Fotografie Videografie Content creatie Arbeidsmarktcommunicatie YouTube Instagram Facebook TikTok

Klantvraag

Hoe werven we triagisten en doktersassistenten en optimaliseren we de interne werkwijze voor sollicitaties?

 

Achtergrond

De krapte in de arbeidsmarkt in de zorg blijft maar toenemen. We hoeven ook niet te benadrukken welk negatief effect dat heeft. Niet alleen op de patiënten maar ook op de zorgmedewerkers zelf. Daarom is het niet verrassend dat steeds meer zorgorganisaties het heil zoeken in arbeidsmarktcommunicatiecampagnes. Zo kwam ook Onze Huisartsen met Johnson Marketing in gesprek.

 

Werkwijze

In eerste instantie werd de urgentie voor triagisten op de huisartsenpost besproken en een voorstel voor gemaakt. Door de aanpak die Johnson Marketing liet zien, waarbij we alle data transparant laten zien en resultaten goed kunnen doormeten, ontstond de vraag om een tweede doelgroep toe te voegen aan de campagne. Ook de aangesloten huisartsen kampen namelijk met een tekort aan doktersassistenten. Zo werd het voorstel uitgebreid met deze doelgroep en kon de samenwerking van start.

 

Het meest uitdagende van de campagnes is dat triagisten direct in dienst komen bij Onze Huisartsen, maar de doktersassistenten bij de aangesloten dag praktijken. Zo is er voor de doktersassistenten niet één gezamenlijk arbeidsvoorwaardenpakket te communiceren omdat dit bij elke praktijk anders is.

 

De arbeidsmarktcommunicatiecampagne ging verder dan een strategiesessie en het opstellen van de persona’s, CTA’s en advertenties. Omdat er geen marketingafdeling is werd er ook meegedacht over de opzet van de website, de benodigde landingspagina’s én de interne structuur van het werven. Tijdens de strategiesessie kwam naar voren dat juist de kracht van Onze Huisartsen is dat er een samenwerking ontstaat tussen de aangesloten dag praktijken in omgeving Arnhem. Zo is er dus altijd wel een praktijk die aansluit bij de wensen van een doktersassistent(e).

 

Voor de campagne solliciteerde doktersassistentes op de website van Onze Huisartsen direct bij de dag praktijk zelf. Om te voorkomen dat de sollicitant zelf moet uitzoeken waar hij/zij het beste past en meerdere sollicitaties moet uitsturen, is de interne werkwijze veranderd. Nu komt de sollicitant binnen bij Onze Huisartsen en kijken zij samen met de kandidaat welke praktijk het beste zou passen.

Onze laatste berichten

klant schrijft een review op een laptop

Onderzoek: zorgorganisaties doen weinig met mening cliënt

Uit onderzoek van Nivel in opdracht van Zorginstituut Nederland blijkt dat cliënten in de verpleeg- en gehandicaptenzorg te weinig worden meegenomen tijdens het meten van de zorgkwaliteit. Met het oog op passende zorg zijn cliëntervaringen onmisbaar, omdat dit vaak aantoont waar de knelpunten binnen de organisatie liggen. Daarom is het noodzakelijk om de zorgkwaliteit regelmatig bij cliënten te toetsen.

Lees meer
handen die typen op toetsenbord

In contact komen met een zorgvrager. Hoe doe je dat?

Met het oog op passende zorg wordt de kwaliteit van het contact met de zorgvrager alsmaar belangrijker. Maar voordat dat proces überhaupt in gang kan worden gezet, is het zaak om in contact te komen met de zorgvrager. Veel mensen krijgen gemakkelijk toegang tot de juiste zorg, maar er zijn duizenden zorgbehoevende mensen die niét aan de bel trekken. Deze mensen vormen een bedreiging voor de zorgdruk in de toekomst, omdat problemen zich kunnen verergeren en opstapelen. De hamvraag hierin is: hoe kom je in contact met een zorgvrager die niét weet dat hij of zij een zorgvrager is?

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!

Johnson Marketing


Johnson Marketing B.V.

Prins Willem Alexanderlaan 421

7311 SX Apeldoorn

085 401 02 76

welkom@johnsonmarketing.nl

Vacatures

 
 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Johnson Marketing? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief