MBB Change.

Een marketingcampagne voor verwijzers en patiënten met een SOLK-zorgvraag

Verwijzersmarketing

Klantvraag

Hoe kan het team van regiebehandelaars van MBB Change in contact komen met verwijzers en patiënten met een SOLK-zorgvraag? En hoe herkennen patiënten zelf dat zij SOLK klachten hebben en worden zij wel voldoende en op de juiste wijze behandeld binnen het zorgsysteem?

 

Achtergrond

Wat zijn somatisch onvoldoende verklaarbare klachten (SOLK)? Maar liefst de helft van de Nederlanders heeft weleens last van onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten. Vaak gaan deze na korte tijd vanzelf weer over, maar helaas niet bij iedereen. Naar schatting heeft minstens 10% van de bevolking onverklaarbare chronische pijnklachten en meer dan 2% van de bevolking last van chronische vermoeidheid.

Juist de onbekendheid van SOLK was de reden voor MBB Change om met elkaar over in gesprek te gaan.

 

Werkwijze

Voor dit vraagstuk zijn we onderzoek gaan doen naar het online gedrag van verwijzers (huisartsen) en patiënten met SOLK klachten, zonder dat zij daarvan op de hoogte zijn. We ontdekten dat onder patiënten, partners en mantelzorgers een sterke informatiebehoefte bestaat op het gebied van symptomen en individuele klachten. Onderliggend aan de patiëntjourney ontdekten we uit studies dat deze patiënt de drie fases van ontdekken (awareness), herkennen (interest) en erkennen (desire) doorliep.

De online marketingcampagne is ingericht op de online patiëntjourney. In deze online campagne wordt de verwijzer en patiënt gedurende twee jaar beïnvloedt volgens het AIDA-model.

 

Onze laatste berichten

Man achter laptop

Online marketingstrategie bepalen. Hoe doe je dat?

Online marketing omvat zoveel verschillende soorten disciplines, dat prioriteiten stellen lastig is. Veel bedrijven starten zonder uitgedachte strategie met adverteren, sociale media of content. Ondanks dat het prima kan werken, haal je er véél meer uit als je marketing uitvoert via een uitgedachte online marketingstrategie. In dit artikel leer je hoe je op een eenvoudige manier het maximale uit marketing haalt.

Lees meer
Persoon achter laptop - wireframes

Wat is een landingspagina en wat heb je eraan?

De online marketingwereld zit vol vaktermen die soms lastig te begrijpen zijn. Landingspagina is zo’n term. Want wat is het verschil tussen een gewone pagina op een website en een landingspagina? Ondanks dat het op het eerste oog weinig verschil maakt, zijn de verschillen enorm. Zowel qua vorm als inhoud en doel. In dit artikel lees je in jip-en-janneketaal wat een landingspagina is en wat je eraan hebt.

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!