Ksyos.

Het aantal doorverwijzingen verhogen

Verwijzersmarketing Arbeidsmarktcampagne

Klantvraag

Betere online zicht- en vindbaarheid.

 

Achtergrond

De samenwerking tussen Ksyos Slaap en Johnson Marketing kent een lang voortraject. Marketing in de zorgwereld is namelijk nog vaak taboe. Het besluit om marketingmiddelen in te zetten voor een betere online positionering is dan ook niet zomaar gemaakt. Uiteindelijk werd de potentie toch gezien en gingen we ervoor!

 

Werkwijze

Ksyos wil patiënten met slaapapneu helpen en ervoor zorgen dat zij zich (weer) fit gaan voelen. Laagdrempelig, zonder wachttijd en zoveel mogelijk bij de patiënt thuis. Door de inzet van SEA is die boodschap overgekomen bij potentiële patiënten. Er werden meer contactformulieren ingevuld en het aantal telefoontjes van potentiële patiënten steeg aanzienlijk. Naast deze harde ‘leads’ is ook de naamsbekendheid van Ksyos gegroeid.

 

De advertenties opstellen was relatief eenvoudig. De interne kennis van de doelgroep was namelijk al groot waardoor de CTA’s (call to actions) snel bepaald waren. Doordat er wel restricties zijn rondom het adverteren op medische diensten, hebben we ruim de tijd genomen om de advertenties met relevante termen te laden en optimaliseren.

 

Vanwege de onzekerheid van wat Google Ads daadwerkelijk kan opleveren voor een partij als Ksyos, was er na drie maanden samenwerking een tussentijdse evaluatie. Hierin werd duidelijk dat de potentie er absoluut is en dus de samenwerking verlengd werd. We zijn blij dat we Ksyos mogen blijven helpen met het behalen van hun doelen.

Onze laatste berichten

klant schrijft een review op een laptop

Onderzoek: zorgorganisaties doen weinig met mening cliënt

Uit onderzoek van Nivel in opdracht van Zorginstituut Nederland blijkt dat cliënten in de verpleeg- en gehandicaptenzorg te weinig worden meegenomen tijdens het meten van de zorgkwaliteit. Met het oog op passende zorg zijn cliëntervaringen onmisbaar, omdat dit vaak aantoont waar de knelpunten binnen de organisatie liggen. Daarom is het noodzakelijk om de zorgkwaliteit regelmatig bij cliënten te toetsen.

Lees meer
handen die typen op toetsenbord

In contact komen met een zorgvrager. Hoe doe je dat?

Met het oog op passende zorg wordt de kwaliteit van het contact met de zorgvrager alsmaar belangrijker. Maar voordat dat proces überhaupt in gang kan worden gezet, is het zaak om in contact te komen met de zorgvrager. Veel mensen krijgen gemakkelijk toegang tot de juiste zorg, maar er zijn duizenden zorgbehoevende mensen die niét aan de bel trekken. Deze mensen vormen een bedreiging voor de zorgdruk in de toekomst, omdat problemen zich kunnen verergeren en opstapelen. De hamvraag hierin is: hoe kom je in contact met een zorgvrager die niét weet dat hij of zij een zorgvrager is?

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!