Klantvraag
Betere online zicht- en vindbaarheid.
Achtergrond
De samenwerking tussen Ksyos Slaap en Johnson Marketing kent een lang voortraject. Marketing in de zorgwereld is namelijk nog vaak taboe. Het besluit om marketingmiddelen in te zetten voor een betere online positionering is dan ook niet zomaar gemaakt. Uiteindelijk werd de potentie toch gezien en gingen we ervoor!
Werkwijze
Ksyos wil patiënten met slaapapneu helpen en ervoor zorgen dat zij zich (weer) fit gaan voelen. Laagdrempelig, zonder wachttijd en zoveel mogelijk bij de patiënt thuis. Door de inzet van SEA is die boodschap overgekomen bij potentiële patiënten. Er werden meer contactformulieren ingevuld en het aantal telefoontjes van potentiële patiënten steeg aanzienlijk. Naast deze harde ‘leads’ is ook de naamsbekendheid van Ksyos gegroeid.
De advertenties opstellen was relatief eenvoudig. De interne kennis van de doelgroep was namelijk al groot waardoor de CTA’s (call to actions) snel bepaald waren. Doordat er wel restricties zijn rondom het adverteren op medische diensten, hebben we ruim de tijd genomen om de advertenties met relevante termen te laden en optimaliseren.
Vanwege de onzekerheid van wat Google Ads daadwerkelijk kan opleveren voor een partij als Ksyos, was er na drie maanden samenwerking een tussentijdse evaluatie. Hierin werd duidelijk dat de potentie er absoluut is en dus de samenwerking verlengd werd. We zijn blij dat we Ksyos mogen blijven helpen met het behalen van hun doelen.