Klantvraag
Hoe verhogen we het aantal leads vanuit de website?
Achtergrond
Growtivity is de frontoffice voor de zorg. Met hun oplossingen, digitaliseren en personaliseren zij processen met cliënten, medewerkers, relaties en samenwerkingspartners in de zorg.
Via netwerken kwamen Johnson Marketing en Growtivity met elkaar in gesprek. Destijds had Growtivity een samenwerking met een ander marketingbureau wat niet aan de verwachtingen voldeed. Door meerdere fijne gesprekken heeft Growtivity de keuze gemaakt om een samenwerking met Johnson Marketing aan te gaan.
Werkwijze
Er waren duidelijke jaardoelen opgesteld en samen keken we hoe Johnson Marketing hieraan kon ondersteunen. Al snel werd duidelijk dat het grootste platform voor de doelgroep LinkedIn is. Hier kunnen we namelijk heel gericht targeten op functies, bedrijf en groepen om de kans op hoge kwaliteit leads zo groot mogelijk te maken. Ook is er gekozen voor Google Ads om enerzijds de naamsbekendheid te vergroten, de concurrentie aan te gaan en de selecte groep mensen te vangen die actief zoekt naar CRM voor de zorg.
Ook bij Growtivity is de campagne goed doordacht door middel van een strategiesessie. Samen met directie, sales en marketing/backoffice zijn de drie belangrijkste doelgroepen bepaald: GGZ, VVT en GHZ. Voor elke doelgroep is er een persona gemaakt. Om de boodschap zo effectief mogelijk over te laten komen is het juist belangrijk om de best passende CTA’s (call to actions) te definiëren om herkenbaarheid te creëren.
Het bijzondere aan de samenwerking met Growtivity is dat we heel bewust voor een opbouw in het advertentiebudget hebben gekozen. Zo is er een natuurlijke groei in de mate waarin het merk en de diensten naar de doelgroep gecommuniceerd worden.