ExpertCare Academy

Het aantal aanmeldingen op de ExpertCare Academy verhogen.

Arbeidsmarktcampagne

Voor ExpertCare Acadamy hebben wij een zorgmarketingcampagne ontwikkeld met als doel het aantal aanmeldingen op de ExpertCare Academy voor opleidingen oncologie verpleegkundige en kinderverpleegkundige verhogen.

 

We hebben de campagne ingedeeld in twee fasen: de awareness fase en de action fase. De eerste fase was de focus op het bereiken, bewerken en beïnvloeden van verpleegkundigen om zo van awareness naar interesse over te gaan: de interesse om een opleiding te gaan volgen bij ExpertCare Academy. In de tweede fase hebben we de interesse omgezet naar desire, waarbij verpleegkundige actief op zoek gaan naar een opleiding en converteren tot nieuwe aanmelding (action).

 

Voor beide fasen hebben we campagnemateriaal ontwikkeld rekening houdend met de huisstijl van ExpertCare Academy. Hierbij hebben we middels onderzoek bepaald welke advertentieteksten en slogans passen bij de doelgroepen. We hebben de campagne wekelijks getest, geanalyseerd en geoptimaliseerd op platformen Google Ads, LinkedIn Ads, Facebook Ads en Bing Ads.

 
De campagne heeft uiteindelijk +22% groei in aanmeldingen voor de oncologie zorgopleidingen.

Onze laatste berichten

Onderzoek: zorgorganisaties doen weinig met mening cliënt

Uit onderzoek van Nivel in opdracht van Zorginstituut Nederland blijkt dat cliënten in de verpleeg- en gehandicaptenzorg te weinig worden meegenomen tijdens het meten van de zorgkwaliteit. Met het oog op passende zorg zijn cliëntervaringen onmisbaar, omdat dit vaak aantoont waar de knelpunten binnen de organisatie liggen. Daarom is het noodzakelijk om de zorgkwaliteit regelmatig bij cliënten te toetsen.

Lees meer

In contact komen met een zorgvrager. Hoe doe je dat?

Met het oog op passende zorg wordt de kwaliteit van het contact met de zorgvrager alsmaar belangrijker. Maar voordat dat proces überhaupt in gang kan worden gezet, is het zaak om in contact te komen met de zorgvrager. Veel mensen krijgen gemakkelijk toegang tot de juiste zorg, maar er zijn duizenden zorgbehoevende mensen die niét aan de bel trekken. Deze mensen vormen een bedreiging voor de zorgdruk in de toekomst, omdat problemen zich kunnen verergeren en opstapelen. De hamvraag hierin is: hoe kom je in contact met een zorgvrager die niét weet dat hij of zij een zorgvrager is?

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!