ExpertCare Academy

Het aantal aanmeldingen op de ExpertCare Academy verhogen.

Arbeidsmarktcampagne

Voor ExpertCare Acadamy hebben wij een zorgmarketingcampagne ontwikkeld met als doel het aantal aanmeldingen op de ExpertCare Academy voor opleidingen oncologie verpleegkundige en kinderverpleegkundige verhogen.

 

We hebben de campagne ingedeeld in twee fasen: de awareness fase en de action fase. De eerste fase was de focus op het bereiken, bewerken en beïnvloeden van verpleegkundigen om zo van awareness naar interesse over te gaan: de interesse om een opleiding te gaan volgen bij ExpertCare Academy. In de tweede fase hebben we de interesse omgezet naar desire, waarbij verpleegkundige actief op zoek gaan naar een opleiding en converteren tot nieuwe aanmelding (action).

 

Voor beide fasen hebben we campagnemateriaal ontwikkeld rekening houdend met de huisstijl van ExpertCare Academy. Hierbij hebben we middels onderzoek bepaald welke advertentieteksten en slogans passen bij de doelgroepen. We hebben de campagne wekelijks getest, geanalyseerd en geoptimaliseerd op platformen Google Ads, LinkedIn Ads, Facebook Ads en Bing Ads.

 
De campagne heeft uiteindelijk +22% groei in aanmeldingen voor de oncologie zorgopleidingen.

Onze laatste berichten

Werf snel zorgpersoneel met behulp van advertenties

Nooit eerder was het voor werkgevers zo lastig om werknemers te vinden als nu. Dat blijkt uit metingen van onder andere het CBS en het UWV. De extreme arbeidskrapte vraagt om nieuwe, creatieve manieren van personeelswerving. Eén daarvan is SEA (search engine advertising) om je vacature in een klap onder de aandacht te brengen bij een relevante doelgroep. Vooral zorgorganisaties, die vaak nog voorzichtig zijn met marketing, kunnen hier enorm van profiteren.

Lees meer

Concurrentie in de zorg: hoe ga je er mee om?

De zorgmarkt is een groeimarkt waar steeds meer en heviger met elkaar geconcurreerd wordt. De vrije marktwerking, vergrijzing en veranderende wetgeving zijn de hoofdoorzaken. Wat is de invloed van concurrentie in de zorg? En hoe ga je daar als zorgorganisatie mee om? In dit artikel lees je achtergrondinformatie én praktische tips over hoe jij je zorgorganisatie gezond houdt door online vindbaar én zichtbaar te zijn.

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!