Klantvraag
Hoe kunnen we het aantal sollicitanten structureel verhogen op de ‘werken-bij-pagina’ van Elyse Klinieken?
Achtergrond
Werken bij Elyse betekent dat je je volop mag richten op waar je goed in bent en wat je graag doet: zorgen voor patiënten. Natuurlijk door het bieden van uitstekende medische zorg, maar ook met persoonlijke aandacht. Elyse klinieken is ervan overtuigd dat patiënten zich hierdoor beter voelen, daarom bieden ze zorg in een kleinschalige setting met huiselijke sfeer.
Juist deze huiselijke sfeer spreekt veel dialyseverpleegkundigen aan, waarbij het sociaal contact en het opbouwen van een band met een dialyse patiënt veel dialyseverpleegkundigen aanspreekt. Om structureel onder de aandacht te blijven van dialyseverpleegkundigen heeft Johnson Marketing een online arbeidsmarktcampagne ontwikkeld.
Werkwijze
Doelstelling is het structureel maandelijks verhogen van het aantal sollicitanten bij Elyse Klinieken en het vergroten van de awareness van het werkgeversmerk onder dialyseverpleegkundigen.
Op lange termijn breiden we de campagne steeds verder uit door ons dashboard met alle beschikbare data van de arbeidsmarkt (niche dialysezorg), strategisch te analyseren. Daarnaast het ontwikkelen van nieuwe crossovers, waarbij dialyseverpleegkundigen kunnen samenwerken tussen de specialistische thuiszorgteams van ExpertCare en de teams binnen de klinieken van Elyse klinieken.
De campagne is structureel ontwikkeld en heeft de focus op de lange termijn. Johnson Marketing blinkt daarin uit en gelooft dat alleen structurele inzet op de arbeidsmarkt met online marketing (SEO/SEA) leidt tot groei van het aantal sollicitanten.