Elyse Klinieken.

Het aantal sollicitanten op de 'werken bij'-pagina structureel verhogen

Arbeidsmarktcampagne

Klantvraag

Hoe kunnen we het aantal sollicitanten structureel verhogen op de ‘werken-bij-pagina’ van Elyse Klinieken?

 

Achtergrond

Werken bij Elyse betekent dat je je volop mag richten op waar je goed in bent en wat je graag doet: zorgen voor patiënten. Natuurlijk door het bieden van uitstekende medische zorg, maar ook met persoonlijke aandacht. Elyse klinieken is ervan overtuigd dat patiënten zich hierdoor beter voelen, daarom bieden ze zorg in een kleinschalige setting met huiselijke sfeer.

 

Juist deze huiselijke sfeer spreekt veel dialyseverpleegkundigen aan, waarbij het sociaal contact en het opbouwen van een band met een dialyse patiënt veel dialyseverpleegkundigen aanspreekt. Om structureel onder de aandacht te blijven van dialyseverpleegkundigen heeft Johnson Marketing een online arbeidsmarktcampagne ontwikkeld.

 

Werkwijze

Doelstelling is het structureel maandelijks verhogen van het aantal sollicitanten bij Elyse Klinieken en het vergroten van de awareness van het werkgeversmerk onder dialyseverpleegkundigen.

 

Op lange termijn breiden we de campagne steeds verder uit door ons dashboard met alle beschikbare data van de arbeidsmarkt (niche dialysezorg), strategisch te analyseren. Daarnaast het ontwikkelen van nieuwe crossovers, waarbij dialyseverpleegkundigen kunnen samenwerken tussen de specialistische thuiszorgteams van ExpertCare en de teams binnen de klinieken van Elyse klinieken.

De campagne is structureel ontwikkeld en heeft de focus op de lange termijn. Johnson Marketing blinkt daarin uit en gelooft dat alleen structurele inzet op de arbeidsmarkt met online marketing (SEO/SEA) leidt tot groei van het aantal sollicitanten.

 

Onze laatste berichten

Ondernemers leggen puzzel in elkaar

Ondernemen in de zorg: waar moet je qua marketing op letten?

Uit rapporten van de Kamer van Koophandel blijkt dat er steeds meer zorgorganisaties uit de grond schieten. Er komen zowel zzp’ers als thuiszorgorganisaties en paramedische praktijken bij. De belangrijkste reden van deze toename is het overschot aan cliënten waar Nederland mee kampt. In de huidige markt liggen dus veel kansen voor zorgondernemers. Maar hoe grijp je die kansen met beide handen aan?

Lees meer
Vrouw wil iemand de hand schudden

Zo schrijf je winnende vacatureteksten voor de zorg 

In geen sector is het personeelstekort zo groot als in de zorg. Zorgexperts werken zich een slag in de rondte, terwijl de aanwas van nieuw personeel allesbehalve stormloopt. Zorgorganisaties zetten alles op alles om zorgpersoneel te werven, maar ook aan arbeidsvoorwaarden zit een limiet. Er moet dus verder worden gekeken naar methoden om personeel te werven. Een vaak vergeten, maar zeer effectieve methode is het optimaliseren van vacatureteksten. Hoe je deze schrijft, lees je in dit artikel.

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!

Johnson Marketing © 2021 All Rights Reserved