De Citadel Amsterdam

Online zichtbaarheid en zorgaanvragen vergroten

Verwijzersmarketing

Klantvraag

Hoe verbeteren we onze online zichtbaarheid en vergroten we relevante zorgaanvragen van cliënten met een VPT en/of ZVW-indicatie?

 

Achtergrond

Het kiezen van de juiste thuiszorgorganisatie is cruciaal voor een cliënt. Want elke thuiswonende cliënt heeft behoefte aan een zorgorganisatie, waar medewerkers aansluiten op hun cultuur, gewoontes en achtergrond. De Citadel Amsterdam is een thuiszorgaanbieder in de randstad. In deze omgeving is de markt erg actief en willen alle thuiszorgaanbieders goed online zichtbaar zijn voor de juiste cliënten en doelgroep.

 

Werkwijze

Voor De Citadel Amsterdam hebben we een online marketingcampagne ontwikkeld, waarbij we inzetten op het vergroten van het aantal “touchpoints” met de cliënt volgens het AIDA model. In de Awareness-fase zijn we het team, de persoonlijke visie, missie en werkwijze van de organisatie en het verhaal van oprichtster IC-Verpleegkundige Horia el Khadiri gaan delen met potentiële WLZ cliënten.

 

In de Action-fase richten we ons vooral op het netwerk van cliënten, zoals huisartsen, transferpunten binnen het ziekenhuis, sociaal netwerk en mantelzorgers. Daarbij zetten we zowel de zoekmachines (Google), als de social advertentieplatformen (Meta Ads) in.

 

In het eerste jaar hebben we een maandelijkse groei van 15% kunnen realiseren voor het aantal zorgvragen. Ook hebben we structurele samenwerkingen met een aantal huisartsenkoepels in de regio gerealiseerd. Daarnaast zijn er gesprekken geweest met team Johnson Marketing, De Citadel Amsterdam en het zorgkantoor Zilveren Kruis over de regionale effecten van de campagne om het zorgaanbod VPT te versnellen in de regio.

Onze laatste berichten

Ondernemers leggen puzzel in elkaar

Ondernemen in de zorg: waar moet je qua marketing op letten?

Uit rapporten van de Kamer van Koophandel blijkt dat er steeds meer zorgorganisaties uit de grond schieten. Er komen zowel zzp’ers als thuiszorgorganisaties en paramedische praktijken bij. De belangrijkste reden van deze toename is het overschot aan cliënten waar Nederland mee kampt. In de huidige markt liggen dus veel kansen voor zorgondernemers. Maar hoe grijp je die kansen met beide handen aan?

Lees meer
Vrouw wil iemand de hand schudden

Zo schrijf je winnende vacatureteksten voor de zorg 

In geen sector is het personeelstekort zo groot als in de zorg. Zorgexperts werken zich een slag in de rondte, terwijl de aanwas van nieuw personeel allesbehalve stormloopt. Zorgorganisaties zetten alles op alles om zorgpersoneel te werven, maar ook aan arbeidsvoorwaarden zit een limiet. Er moet dus verder worden gekeken naar methoden om personeel te werven. Een vaak vergeten, maar zeer effectieve methode is het optimaliseren van vacatureteksten. Hoe je deze schrijft, lees je in dit artikel.

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!