Klantvraag
Hoe verbeteren we onze online zichtbaarheid en vergroten we relevante zorgaanvragen van cliënten met een VPT en/of ZVW-indicatie?
Achtergrond
Het kiezen van de juiste thuiszorgorganisatie is cruciaal voor een cliënt. Want elke thuiswonende cliënt heeft behoefte aan een zorgorganisatie, waar medewerkers aansluiten op hun cultuur, gewoontes en achtergrond. De Citadel Amsterdam is een thuiszorgaanbieder in de randstad. In deze omgeving is de markt erg actief en willen alle thuiszorgaanbieders goed online zichtbaar zijn voor de juiste cliënten en doelgroep.
Werkwijze
Voor De Citadel Amsterdam hebben we een online marketingcampagne ontwikkeld, waarbij we inzetten op het vergroten van het aantal “touchpoints” met de cliënt volgens het AIDA model. In de Awareness-fase zijn we het team, de persoonlijke visie, missie en werkwijze van de organisatie en het verhaal van oprichtster IC-Verpleegkundige Horia el Khadiri gaan delen met potentiële WLZ cliënten.
In de Action-fase richten we ons vooral op het netwerk van cliënten, zoals huisartsen, transferpunten binnen het ziekenhuis, sociaal netwerk en mantelzorgers. Daarbij zetten we zowel de zoekmachines (Google), als de social advertentieplatformen (Meta Ads) in.
In het eerste jaar hebben we een maandelijkse groei van 15% kunnen realiseren voor het aantal zorgvragen. Ook hebben we structurele samenwerkingen met een aantal huisartsenkoepels in de regio gerealiseerd. Daarnaast zijn er gesprekken geweest met team Johnson Marketing, De Citadel Amsterdam en het zorgkantoor Zilveren Kruis over de regionale effecten van de campagne om het zorgaanbod VPT te versnellen in de regio.