Marieke Hoefman

Hi,

Ik ben Marieke Hoefman

Branding specialist

Over Marieke

We stellen je graag voor aan Marieke Hoefman, Branding Specialist bij Johnson Marketing.

Met creativiteit een maatschappelijke bijdrage leveren, dat is wat ze het liefste doet. Marieke staat bekend om haar kritische blik en weet elke ervaring om te zetten naar iets moois. Met woord en beeld geeft zij betekenis aan het verhaal van jouw zorgorganisatie.

“Design begint voor mij bij een goed verhaal. Door de waarden van een zorgorganisatie om te zetten naar beeld, maak ik elke ervaring die mensen met de organisatie hebben zinvol. Zo weet iedereen wie zij zijn en waar ze écht voor staan.”

 

Dienstbaar en praktisch

Van tekenen, schilderen en knutselen tot aan schrijven… Van jongs af aan vond ik het al geweldig hoe ik met mijn creativiteit een eigen belevingswereld kon creëren. Beeldende vorming was daarom ook mijn lievelingsvak op de basisschool – ik wist alleen niet dat ik er ook echt mijn beroep van kon maken.

 

Ik koos voor een studie binnen de secretariële dienstverlening (waar ik meer tijd besteedde aan het mooi vormgeven van de verslagen dan het notuleren zelf) en vond mezelf weer terug toen ik begon aan de creatieve opleiding CMD. Tegelijkertijd startte ik met een bijbaan in de thuiszorg (en ja, het klopt wat ze zeggen: werken in de zorg is écht een heel mooi beroep). Dienstbaar en praktisch bezig zijn, was voor mij de ideale combi.

 

Ik sloot mijn studie af met een minor in ondernemerschap, waar ik voor mezelf bevestigde dat ik toch wel echt ‘aan’ ga wanneer ik iets kan bijdragen aan de samenleving en iets kan betekenen voor anderen.

 

Match met Johnson Marketing

Mijn match vond ik dan ook bij Johnson Marketing. Een plek waar ik mijn creativiteit kan combineren met de zorg. Hier kan ik op maatschappelijk niveau het verschil maken, want juist in deze sector (met personeelstekort, vergrijzing en steeds meer concurrentie) is het belangrijk om een goede (online) positionering te hebben en betekenis te geven aan je merk.

 

Van merkidentiteit van merkcampagne

Als branding specialist onderzoek ik, samen met team Johnson Marketing, wie jij bent als zorgorganisatie, welke waarden je belangrijk vindt en wie je wil zijn (merkidentiteit). We schrijven jouw verhaal en gaan op zoek naar de essentie van je merk (merkbelofte). Dit vertaal ik vervolgens naar kleur, vorm, typografie, illustratie, foto, video en/of audio (merkuitstraling) en deze content wordt dan effectief ingezet als antwoord op de vraag van je doelgroep, zodat zij zich willen verbinden met jouw merk (merkcampagne).

 

Het resultaat? Een voorkeurspositie bij bijvoorbeeld potentiële en bestaande cliënten/patiënten, zorgprofessionals, verwijzers, zorginkopers en samenwerkingspartners.

 

 

Meer weten?

Wil je meer weten over branding binnen de zorg? We denken graag met je mee over gerichte campagnes, waarmee we je merk, zowel visueel als strategisch, goed kunnen positioneren.

 

Ben je al een stap verder en heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van een merkcampagne vanuit een bestaande huisstijl? Neem dan contact met ons op!

Ons laatste nieuws

Man met mobiel met 5 sterren review

Zo zorg je voor goede reviews van cliënten

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat 92 tot 95 procent van de mensen reviews lezen vóórdat ze een product of dienst aanschaffen. Psychologisch gezien vrij logisch: mensen willen zoveel mogelijk bevestiging, voordat ze hun portemonnee trekken. Goede reviews nemen simpelweg twijfels weg. Een reviewstrategie is daarom belangrijk om je zorgorganisatie online goed op de kaart te zetten. In dit artikel lees je hoe je dat aanpakt.

Lees meer
Social media iconen

Social media stappenplan voor zorgorganisaties

Welke zorgorganisatie heeft het niet: een social media profiel dat ooit is opgezet maar nu amper gebruikt wordt. Destijds is er een medewerker vol enthousiasme in gestort, maar door tijdsgebrek (hallo corona..!) is er al maanden, soms jaren niks meer op gepost. Tijd om weer grip te krijgen op de social media kanalen. Maar hoe bepaal je welk platform geschikt is om je doelgroep in de zorg te bereiken? Welk kanaal zet je door, blaas je nieuw leven in of verwijder je? Wij helpen je aan de hand van 6 stappen.

Lees meer
Man achter laptop met Johnson Marketing website op laptopscherm

Het verschil tussen marketing en zorgmarketing

De zorgsector is lange tijd huiverig geweest voor de inzet van marketing. Best logisch, aangezien de meeste zichtbare marketinguitingen vrij commercieel en soms zelfs opdringerig zijn. Als zorgorganisatie wil je dat juist niét uitdragen. Je wil mensen het vertrouwen geven dat ze bij jou de juiste zorg krijgen. Zorgmarketing borduurt daarop voort en helpt dat vertrouwen op een open en eerlijke manier te creëren. Hoe dat er concreet uit ziet lees je in dit artikel.

Lees meer
Sollicitatiegesprek

Zorgpersoneel tekort? Zo werf je binnen 30 dagen nieuwe medewerkers!

Dat de zorgsector met een fors personeelstekort kampt is een understatement. Onderzoekers en adviesorganen slaan al jaren alarm en vrezen voor een toename van het probleem. Structurele lange termijnoplossingen liggen in handen van de politiek. Aangezien zorgorganisaties beperkt invloed hebben op de snelheid daarvan, is het slim om een plan B te overwegen. Zorgmarketing is een functioneel alternatief om geschikte zorgmedewerkers te werven. In dit artikel lees je hoe dat precies zit.

Lees meer
Dokter op tablet

7 marketingtips voor ziekenhuizen

Ziekenhuizen staan de laatste 10 jaar voor complexe online uitdagingen. De twee grootste oorzaken zijn de marktwerking en digitalisering. De coronapandemie deed daar nog een schepje bovenop. Waar de helft van de Nederlandse ziekenhuizen in 2008 niet eens een marketingafdeling had, is digitale marketing in ziekenhuizen nu niet meer weg te denken. Onderscheidenheid, online vindbaarheid, ijzersterke content en advertenties zijn essentieel om als ziekenhuis mee te gaan met de tijd.

Lees meer
Huisarts achter bureau

Wereld Huisartsen Dag: wat online marketing kan betekenen voor jouw huisartsenpraktijk

Huisartsen zijn de afgelopen jaren een hot topic in de Nederlandse media. De ‘parel van de Nederlandse zorg’ staat namelijk onder druk. Het takenpakket groeit terwijl de aanwas van nieuwe artsen klein is. De gevolgen daarvan zijn niet mals. Huisartsen raken overspannen, stoppen of voeren een cliëntenstop in. Online marketing is niet alleen een middel om cliënten aan te trekken, maar óók om huisartsen ademruimte te geven door cliënten online wegwijs te maken. Bijvoorbeeld door relevante contentpagina’s en e-mailmarketing.

Lees meer

Wil jij ook impact maken in de zorg?

Kom werken bij Johnson Marketing!

Johnson Marketing


Johnson Marketing B.V.

Prins Willem Alexanderlaan 421

7311 SX Apeldoorn

085 401 02 76

welkom@johnsonmarketing.nl

Vind al onze specialisten op LinkedInneem een kijkje op onze Facebook, en vergeet ons niet te volgen op Instagram.

Johnson Marketing © 2021 All Rights Reserved