Marieke Hoefman

Hi,

Ik ben Marieke Hoefman

Branding specialist

Over Marieke

We stellen je graag voor aan Marieke Hoefman, Branding Specialist bij Johnson Marketing.

Met creativiteit een maatschappelijke bijdrage leveren, dat is wat ze het liefste doet. Marieke staat bekend om haar kritische blik en weet elke ervaring om te zetten naar iets moois. Met woord en beeld geeft zij betekenis aan het verhaal van jouw zorgorganisatie.

“Design begint voor mij bij een goed verhaal. Door de waarden van een zorgorganisatie om te zetten naar beeld, maak ik elke ervaring die mensen met de organisatie hebben zinvol. Zo weet iedereen wie zij zijn en waar ze écht voor staan.”

 

Dienstbaar en praktisch

Van tekenen, schilderen en knutselen tot aan schrijven… Van jongs af aan vond ik het al geweldig hoe ik met mijn creativiteit een eigen belevingswereld kon creëren. Beeldende vorming was daarom ook mijn lievelingsvak op de basisschool – ik wist alleen niet dat ik er ook echt mijn beroep van kon maken.

Ik koos voor een studie binnen de secretariële dienstverlening (waar ik meer tijd besteedde aan het mooi vormgeven van de verslagen dan het notuleren zelf) en vond mezelf weer terug toen ik begon aan de creatieve opleiding CMD. Tegelijkertijd startte ik met een bijbaan in de thuiszorg (en ja, het klopt wat ze zeggen: werken in de zorg is écht een heel mooi beroep). Dienstbaar en praktisch bezig zijn, was voor mij de ideale combi.

Ik sloot mijn studie af met een minor in ondernemerschap, waar ik voor mezelf bevestigde dat ik toch wel echt ‘aan’ ga wanneer ik iets kan bijdragen aan de samenleving en iets kan betekenen voor anderen.

 

Match met Johnson Marketing

Mijn match vond ik dan ook bij Johnson Marketing. Een plek waar ik mijn creativiteit kan combineren met de zorg. Hier kan ik op maatschappelijk niveau het verschil maken, want juist in deze sector (met personeelstekort, vergrijzing en steeds meer concurrentie) is het belangrijk om een goede (online) positionering te hebben en betekenis te geven aan je merk.

 

Van merkidentiteit van merkcampagne

Als branding specialist onderzoek ik, samen met team Johnson Marketing, wie jij bent als zorgorganisatie, welke waarden je belangrijk vindt en wie je wil zijn (merkidentiteit). We schrijven jouw verhaal en gaan op zoek naar de essentie van je merk (merkbelofte). Dit vertaal ik vervolgens naar kleur, vorm, typografie, illustratie, foto, video en/of audio (merkuitstraling) en deze content wordt dan effectief ingezet op verschillende platformen, als antwoord op de vraag van je doelgroep, zodat zij zich willen verbinden met jouw merk (merkcampagne).

 

Het resultaat? Een voorkeurspositie bij bijvoorbeeld potentiële en bestaande cliënten/patiënten, zorgprofessionals en verwijzers.

 

 

Meer weten?

Wil je meer weten over branding binnen de zorg? We denken graag met je mee over gerichte campagnes, waarmee we je merk, zowel visueel als strategisch, goed kunnen positioneren.

Ben je al een stap verder en heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van een merkcampagne vanuit een bestaande huisstijl? Neem dan contact met ons op!

Ons laatste nieuws

Man achter laptop

Online marketingstrategie bepalen. Hoe doe je dat?

Online marketing omvat zoveel verschillende soorten disciplines, dat prioriteiten stellen lastig is. Veel bedrijven starten zonder uitgedachte strategie met adverteren, sociale media of content. Ondanks dat het prima kan werken, haal je er véél meer uit als je marketing uitvoert via een uitgedachte online marketingstrategie. In dit artikel leer je hoe je op een eenvoudige manier het maximale uit marketing haalt.

Lees meer
Persoon achter laptop - wireframes

Wat is een landingspagina en wat heb je eraan?

De online marketingwereld zit vol vaktermen die soms lastig te begrijpen zijn. Landingspagina is zo’n term. Want wat is het verschil tussen een gewone pagina op een website en een landingspagina? Ondanks dat het op het eerste oog weinig verschil maakt, zijn de verschillen enorm. Zowel qua vorm als inhoud en doel. In dit artikel lees je in jip-en-janneketaal wat een landingspagina is en wat je eraan hebt.

Lees meer
Lokale SEO - Vergrootglas

Lokale SEO: wat is het en wat heb je eraan?

Als bedrijf of organisatie wil je online vindbaar zijn binnen het geografische gebied waarin je actief bent. Op die manier trek je relevante websitebezoekers. Dit proces heet lokale SEO. Deze vorm van zoekmachineoptimalisatie focust zich voornamelijk op het zoekgedrag van mensen uit de buurt. Hoe ‘local SEO’ precies werkt én eenvoudige tips om het toe te passen lees je in dit artikel.

Lees meer
Duim naar beneden

5 redenen waarom sollicitanten niet bij jouw zorgorganisatie willen werken

Dé uitdaging voor veel zorgorganisaties is het aantrekken van geschikt zorgpersoneel. Vaak wordt alles uit de kast getrokken om de juiste sollicitanten te winnen, maar wil het niet vlotten. Dit komt voornamelijk door het stellen van verkeerde prioriteiten en het ontbreken van de juiste marketingkennis. In dit artikel lees je wat er bij veel zorgorganisaties misgaat op dit gebied en welke middelen je concreet in kunt zetten om snel meer relevante sollicitanten te krijgen.

Lees meer
Ondernemers leggen puzzel in elkaar

Ondernemen in de zorg: waar moet je qua marketing op letten?

Uit rapporten van de Kamer van Koophandel blijkt dat er steeds meer zorgorganisaties uit de grond schieten. Er komen zowel zzp’ers als thuiszorgorganisaties en paramedische praktijken bij. De belangrijkste reden van deze toename is het overschot aan cliënten waar Nederland mee kampt. In de huidige markt liggen dus veel kansen voor zorgondernemers. Maar hoe grijp je die kansen met beide handen aan?

Lees meer
Vrouw wil iemand de hand schudden

Zo schrijf je winnende vacatureteksten voor de zorg 

In geen sector is het personeelstekort zo groot als in de zorg. Zorgexperts werken zich een slag in de rondte, terwijl de aanwas van nieuw personeel allesbehalve stormloopt. Zorgorganisaties zetten alles op alles om zorgpersoneel te werven, maar ook aan arbeidsvoorwaarden zit een limiet. Er moet dus verder worden gekeken naar methoden om personeel te werven. Een vaak vergeten, maar zeer effectieve methode is het optimaliseren van vacatureteksten. Hoe je deze schrijft, lees je in dit artikel.

Lees meer

Wil jij ook impact maken in de zorg?

Kom werken bij Johnson Marketing!

Johnson Marketing


Johnson Marketing B.V.

Prins Willem Alexanderlaan 421

7311 SX Apeldoorn

085 401 02 76

welkom@johnsonmarketing.nl

Vind al onze specialisten op LinkedInneem een kijkje op onze Facebook, en vergeet ons niet te volgen op Instagram.

Johnson Marketing © 2021 All Rights Reserved