“Design begint voor mij bij een goed verhaal. Door de waarden van een zorgorganisatie om te zetten naar beeld, maak ik elke ervaring die mensen met de organisatie hebben zinvol. Zo weet iedereen wie zij zijn en waar ze écht voor staan.”
Dienstbaar en praktisch
Van tekenen, schilderen en knutselen tot aan schrijven… Van jongs af aan vond ik het al geweldig hoe ik met mijn creativiteit een eigen belevingswereld kon creëren. Beeldende vorming was daarom ook mijn lievelingsvak op de basisschool – ik wist alleen niet dat ik er ook echt mijn beroep van kon maken.
Ik koos voor een studie binnen de secretariële dienstverlening (waar ik meer tijd besteedde aan het mooi vormgeven van de verslagen dan het notuleren zelf) en vond mezelf weer terug toen ik begon aan de creatieve opleiding CMD. Tegelijkertijd startte ik met een bijbaan in de thuiszorg (en ja, het klopt wat ze zeggen: werken in de zorg is écht een heel mooi beroep). Dienstbaar en praktisch bezig zijn, was voor mij de ideale combi.
Ik sloot mijn studie af met een minor in ondernemerschap, waar ik voor mezelf bevestigde dat ik toch wel echt ‘aan’ ga wanneer ik iets kan bijdragen aan de samenleving en iets kan betekenen voor anderen.
Match met Johnson Marketing
Mijn match vond ik dan ook bij Johnson Marketing. Een plek waar ik mijn creativiteit kan combineren met de zorg. Hier kan ik op maatschappelijk niveau het verschil maken, want juist in deze sector (met personeelstekort, vergrijzing en steeds meer concurrentie) is het belangrijk om een goede (online) positionering te hebben en betekenis te geven aan je merk.
Van merkidentiteit van merkcampagne
Als branding specialist onderzoek ik, samen met team Johnson Marketing, wie jij bent als zorgorganisatie, welke waarden je belangrijk vindt en wie je wil zijn (merkidentiteit). We schrijven jouw verhaal en gaan op zoek naar de essentie van je merk (merkbelofte). Dit vertaal ik vervolgens naar kleur, vorm, typografie, illustratie, foto, video en/of audio (merkuitstraling) en deze content wordt dan effectief ingezet op verschillende platformen, als antwoord op de vraag van je doelgroep, zodat zij zich willen verbinden met jouw merk (merkcampagne).
Het resultaat? Een voorkeurspositie bij bijvoorbeeld potentiële en bestaande cliënten/patiënten, zorgprofessionals en verwijzers.

Meer weten?
Wil je meer weten over branding binnen de zorg? We denken graag met je mee over gerichte campagnes, waarmee we je merk, zowel visueel als strategisch, goed kunnen positioneren.
Ben je al een stap verder en heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van een merkcampagne vanuit een bestaande huisstijl? Neem dan contact met ons op!