“Al tijdens mijn studie besloot ik voor de zorg te willen werken. Naar mijn idee is dit namelijk de sector waar techniek de meeste impact kan maken.”
Mijn naam is Freek de Kok, ben 26 jaar oud en gespecialiseerd in SEA voor de zorgsector.
Tijdens mijn studie Technische Bedrijfskunde aan de Haagse Hogeschool in Delft heb ik kennis mogen maken met veel verschillende zorgbedrijven. Het eerste was een groepsproject bij Gemiva om het vervoer te optimaliseren, tijdens mijn eerste stage heb ik geholpen bij gezond.nl door marktonderzoek te doen en de eerste marketing op te zetten. Bij mijn afstudeerstage heb ik onderzoek gedaan bij de zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid naar data gedreven werken.
Waarom ik voor de zorg werk
Met de zorg proberen we mensen te helpen met de hulpvraag die er is. Als online marketing specialist ben je niet een patiënt of cliënt direct aan het helpen maar leveren we een bijdrage door informatie duidelijk en goed vindbaar te maken. Zo heb ik met een team honderdduizenden bezoekers geholpen informatie te vinden bij Mentaal Beter. Tegelijkertijd kun je aan de organisatie laten zien vanaf waar bezoekers komen en hoe dit te sturen is met advertententies.
Van goed naar geweldig
Het leuke aan het zijn van de online advertentie specialist is dat ik voor meer dan 30 bedrijven mee kan denken met de online strategie. Zo kan ik leren van alle ervaringen en dat weer toepassen bij andere zorgorganisaties. Van kleinere lokale bedrijven zoals Meer in Zorg en Cosmed waar met het juist meten en uitleg geven hele grote stappen worden gezet. Tot grotere bedrijven zoals Iriszorg en Expertcare waar we de balans proberen te vinden in het goed neerzetten van het bedrijfsbrand en gelijktijdig met arbeidsmarktcampagnes op Indeed en met Google Ads er voor zorgen dat de wachttijden ook kunnen worden teruggedrongen door de inzet van meer personeel.
Meer weten?
Wil je meer weten over SEA binnen de zorg? En wat SEA voor jouw zorgorganisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op!