Anne Jans

Hi,

Ik ben Anne Jans

(Zorg)ondernemer | Directeur

Over Anne

We stellen je graag voor aan Anne Jans, directeur, eigenaar en oprichter van Johnson Marketing. Anne is een echte zorgondernemer. Met een grote zorgfamilie en zijn jarenlange ervaring met zusteronderneming Akkolade, kent hij deze sector als geen ander. Zijn missie is duidelijk: organisaties in de zorg- en welzijnssector helpen om online het verschil te maken om zo in te spelen op de snel oplopende zorgvraag.

“Goed is de vijand van geweldig. Ga voor geweldig en blijf onderweg grenzeloos nieuwsgierig!”

 

Als kind kwam ik, vanwege mijn grote zorgfamilie, vaak bij verschillende organisaties in de maatschappelijke zorg en somatische zorg. Ik at samen met cliënten, maar ook wandelden we: ik deed mee in hun dagelijks leven. Impact maken in het leven van een ander is iets wat ik van huis uit heb meegekregen. Mijn vader werkte bij het Leger Des Heils en ik weet nog goed dat we daar ieder jaar kerst vierden. We speelden mee in de kerstverhalen en iedereen deed mee: arm, rijk, cliënt of medewerker. Op dat moment begreep ik waar de zorg echt over ging: er zijn voor elkaar, jezelf kunnen zijn en betekenis hebben in het leven van iemand anders, ook al is het maar met iets kleins.

 

Niet in, maar voor de zorg

Al snel kwam ik erachter dat ik zelf geen zorgverlener ben. Maar ik wilde zeker iets doen met mijn liefde voor de zorg. Vanuit deze motivatie heb ik in 2010 zusteronderneming Akkolade opgericht: een werving- en selectiebureau in de zorg en welzijn. Door mijn jarenlange ervaring met Akkolade, zag ik dat veel zorgorganisaties online kansen lieten liggen. Ze kunnen namelijk veel meer impact maken dan zij denken.

 

Van goed naar geweldig

Dit zette me aan het denken, want hoe kan ik zorgorganisaties, die halverwege de rit merken dat ze goed zijn, helpen om geweldig te worden? Met een diepgewortelde passie voor strategie ben ik gaan investeren in online marketing en zo ontstond Johnson Marketing.

 

Johnson Marketing helpt zorgorganisaties om online kansen te benutten en er zo voor te zorgen dat mensen in contact zijn én blijven met de organisatie. Want hoe zorg je dat je goede zorg kan blijven leveren? Hoe zorg je voor goede mensen? Kandidaten zijn zeker te vinden, maar soms moet je er net iets meer moeite voor doen.

 

Bouwen aan Johnson Marketing

Bij Johnson Marketing werken gelijkgestemde mensen: enerzijds ondernemend en marketinggericht, anderzijds hebben zij affiniteit met de zorg. Door de juiste mensen aan boord te hebben geloof ik dat we echt impact kunnen maken in de zorg. We kijken strategisch met de zorgorganisaties mee en gaan op zoek naar de kern. We vertalen vervolgens doelen naar een online marketingstrategie om de ultieme positie te vinden in de zorgmarkt. Wij helpen zorgorganisaties groeien.

 

Het is zonde om als organisatie constant bezig te zijn met de personeelsplanning, de instroom of het gebrek aan voldoende hulpmiddelen. Hoe fijn is het dan om online marketing in te zetten voor uitdagingen binnen de organisatie? Alleen dan kan je van goed naar geweldig gaan en kunnen we bezig zijn waar het echt om gaat in de zorg, namelijk goede zorg verlenen.

Ons laatste nieuws

Social media iconen

Social media stappenplan voor zorgorganisaties

Welke zorgorganisatie heeft het niet: een social media profiel dat ooit is opgezet maar nu amper gebruikt wordt. Destijds is er een medewerker vol enthousiasme in gestort, maar door tijdsgebrek (hallo corona..!) is er al maanden, soms jaren niks meer op gepost. Tijd om weer grip te krijgen op de social media kanalen. Maar hoe bepaal je welk platform geschikt is om je doelgroep in de zorg te bereiken? Welk kanaal zet je door, blaas je nieuw leven in of verwijder je? Wij helpen je aan de hand van 6 stappen.

Lees meer
Man achter laptop met Johnson Marketing website op laptopscherm

Het verschil tussen marketing en zorgmarketing

De zorgsector is lange tijd huiverig geweest voor de inzet van marketing. Best logisch, aangezien de meeste zichtbare marketinguitingen vrij commercieel en soms zelfs opdringerig zijn. Als zorgorganisatie wil je dat juist niét uitdragen. Je wil mensen het vertrouwen geven dat ze bij jou de juiste zorg krijgen. Zorgmarketing borduurt daarop voort en helpt dat vertrouwen op een open en eerlijke manier te creëren. Hoe dat er concreet uit ziet lees je in dit artikel.

Lees meer
Sollicitatiegesprek

Zorgpersoneel tekort? Zo werf je binnen 30 dagen nieuwe medewerkers!

Dat de zorgsector met een fors personeelstekort kampt is een understatement. Onderzoekers en adviesorganen slaan al jaren alarm en vrezen voor een toename van het probleem. Structurele lange termijnoplossingen liggen in handen van de politiek. Aangezien zorgorganisaties beperkt invloed hebben op de snelheid daarvan, is het slim om een plan B te overwegen. Zorgmarketing is een functioneel alternatief om geschikte zorgmedewerkers te werven. In dit artikel lees je hoe dat precies zit.

Lees meer
Dokter op tablet

7 marketingtips voor ziekenhuizen

Ziekenhuizen staan de laatste 10 jaar voor complexe online uitdagingen. De twee grootste oorzaken zijn de marktwerking en digitalisering. De coronapandemie deed daar nog een schepje bovenop. Waar de helft van de Nederlandse ziekenhuizen in 2008 niet eens een marketingafdeling had, is digitale marketing in ziekenhuizen nu niet meer weg te denken. Onderscheidenheid, online vindbaarheid, ijzersterke content en advertenties zijn essentieel om als ziekenhuis mee te gaan met de tijd.

Lees meer
Huisarts achter bureau

Wereld Huisartsen Dag: wat online marketing kan betekenen voor jouw huisartsenpraktijk

Huisartsen zijn de afgelopen jaren een hot topic in de Nederlandse media. De ‘parel van de Nederlandse zorg’ staat namelijk onder druk. Het takenpakket groeit terwijl de aanwas van nieuwe artsen klein is. De gevolgen daarvan zijn niet mals. Huisartsen raken overspannen, stoppen of voeren een cliëntenstop in. Online marketing is niet alleen een middel om cliënten aan te trekken, maar óók om huisartsen ademruimte te geven door cliënten online wegwijs te maken. Bijvoorbeeld door relevante contentpagina’s en e-mailmarketing.

Lees meer
Laptop met Google logo

Zo word je als zorgaanbieder online vindbaar voor potentiële cliënten

De aanwas van nieuwe cliënten is essentieel om je zorgorganisatie draaiende te houden. De content op je website speelt daarin een belangrijke rol. Meer dan de helft van de mensen zoekt namelijk via Google naar informatie over specifieke klachten, zoals oorzaken en behandelvormen óf naar meer informatie over zorgorganisaties. Pas na dit eigen onderzoek maken de meeste mensen een afspraak voor een kennismaking met een specialist. Ook als er een doorverwijzing nodig is, helpt het om je online bereik te vergroten. Maar hoe zorg je dat potentiële cliënten je online weten te vinden?

Lees meer

Wil jij ook impact maken in de zorg?

Kom werken bij Johnson Marketing!

Johnson Marketing


Johnson Marketing B.V.

Prins Willem Alexanderlaan 421

7311 SX Apeldoorn

085 401 02 76

welkom@johnsonmarketing.nl

Vind al onze specialisten op LinkedInneem een kijkje op onze Facebook, en vergeet ons niet te volgen op Instagram.

Johnson Marketing © 2021 All Rights Reserved