“Goed is de vijand van geweldig. Ga voor geweldig en blijf onderweg grenzeloos nieuwsgierig!”
Als kind kwam ik, vanwege mijn grote zorgfamilie, vaak bij verschillende organisaties in de maatschappelijke zorg en somatische zorg. Ik at samen met cliënten, maar ook wandelden we: ik deed mee in hun dagelijks leven. Impact maken in het leven van een ander is iets wat ik van huis uit heb meegekregen. Mijn vader werkte bij het Leger Des Heils en ik weet nog goed dat we daar ieder jaar kerst vierden. We speelden mee in de kerstverhalen en iedereen deed mee: arm, rijk, cliënt of medewerker. Op dat moment begreep ik waar de zorg echt over ging: er zijn voor elkaar, jezelf kunnen zijn en betekenis hebben in het leven van iemand anders, ook al is het maar met iets kleins.
Niet in, maar voor de zorg
Al snel kwam ik erachter dat ik zelf geen zorgverlener ben. Maar ik wilde zeker iets doen met mijn liefde voor de zorg. Vanuit deze motivatie heb ik in 2010 zusteronderneming Akkolade opgericht: een werving- en selectiebureau in de zorg en welzijn. Door mijn jarenlange ervaring met Akkolade, zag ik dat veel zorgorganisaties online kansen lieten liggen. Ze kunnen namelijk veel meer impact maken dan zij denken.
Van goed naar geweldig
Dit zette me aan het denken, want hoe kan ik zorgorganisaties, die halverwege de rit merken dat ze goed zijn, helpen om geweldig te worden? Met een diepgewortelde passie voor strategie ben ik gaan investeren in online marketing en zo ontstond Johnson Marketing.
Johnson Marketing helpt zorgorganisaties om online kansen te benutten en er zo voor te zorgen dat mensen in contact zijn én blijven met de organisatie. Want hoe zorg je dat je goede zorg kan blijven leveren? Hoe zorg je voor goede mensen? Kandidaten zijn zeker te vinden, maar soms moet je er net iets meer moeite voor doen.
Bouwen aan Johnson Marketing
Bij Johnson Marketing werken gelijkgestemde mensen: enerzijds ondernemend en marketinggericht, anderzijds hebben zij affiniteit met de zorg. Door de juiste mensen aan boord te hebben geloof ik dat we echt impact kunnen maken in de zorg. We kijken strategisch met de zorgorganisaties mee en gaan op zoek naar de kern. We vertalen vervolgens doelen naar een online marketingstrategie om de ultieme positie te vinden in de zorgmarkt. Wij helpen zorgorganisaties groeien.
Het is zonde om als organisatie constant bezig te zijn met de personeelsplanning, de instroom of het gebrek aan voldoende hulpmiddelen. Hoe fijn is het dan om online marketing in te zetten voor uitdagingen binnen de organisatie? Alleen dan kan je van goed naar geweldig gaan en kunnen we bezig zijn waar het echt om gaat in de zorg, namelijk goede zorg verlenen.