Anne Jans

Hi,

Ik ben Anne Jans

(Zorg)ondernemer | Directeur

Over Anne

We stellen je graag voor aan Anne Jans, directeur, eigenaar en oprichter van Johnson Marketing. Anne is een echte zorgondernemer. Met een grote zorgfamilie en zijn jarenlange ervaring met zusteronderneming Akkolade, kent hij deze sector als geen ander. Zijn missie is duidelijk: organisaties in de zorg- en welzijnssector helpen om online het verschil te maken om zo in te spelen op de snel oplopende zorgvraag.

“Goed is de vijand van geweldig. Ga voor geweldig en blijf onderweg grenzeloos nieuwsgierig!”

 

Als kind kwam ik, vanwege mijn grote zorgfamilie, vaak bij verschillende organisaties in de maatschappelijke zorg en somatische zorg. Ik at samen met cliënten, maar ook wandelden we: ik deed mee in hun dagelijks leven. Impact maken in het leven van een ander is iets wat ik van huis uit heb meegekregen. Mijn vader werkte bij het Leger Des Heils en ik weet nog goed dat we daar ieder jaar kerst vierden. We speelden mee in de kerstverhalen en iedereen deed mee: arm, rijk, cliënt of medewerker. Op dat moment begreep ik waar de zorg echt over ging: er zijn voor elkaar, jezelf kunnen zijn en betekenis hebben in het leven van iemand anders, ook al is het maar met iets kleins.

 

Niet in, maar voor de zorg

Al snel kwam ik erachter dat ik zelf geen zorgverlener ben. Maar ik wilde zeker iets doen met mijn liefde voor de zorg. Vanuit deze motivatie heb ik in 2010 zusteronderneming Akkolade opgericht: een werving- en selectiebureau in de zorg en welzijn. Door mijn jarenlange ervaring met Akkolade, zag ik dat veel zorgorganisaties online kansen lieten liggen. Ze kunnen namelijk veel meer impact maken dan zij denken.

 

Van goed naar geweldig

Dit zette me aan het denken, want hoe kan ik zorgorganisaties, die halverwege de rit merken dat ze goed zijn, helpen om geweldig te worden? Met een diepgewortelde passie voor strategie ben ik gaan investeren in online marketing en zo ontstond Johnson Marketing.

 

Johnson Marketing helpt zorgorganisaties om online kansen te benutten en er zo voor te zorgen dat mensen in contact zijn én blijven met de organisatie. Want hoe zorg je dat je goede zorg kan blijven leveren? Hoe zorg je voor goede mensen? Kandidaten zijn zeker te vinden, maar soms moet je er net iets meer moeite voor doen.

 

Bouwen aan Johnson Marketing

Bij Johnson Marketing werken gelijkgestemde mensen: enerzijds ondernemend en marketinggericht, anderzijds hebben zij affiniteit met de zorg. Door de juiste mensen aan boord te hebben geloof ik dat we echt impact kunnen maken in de zorg. We kijken strategisch met de zorgorganisaties mee en gaan op zoek naar de kern. We vertalen vervolgens doelen naar een online marketingstrategie om de ultieme positie te vinden in de zorgmarkt. Wij helpen zorgorganisaties groeien.

 

Het is zonde om als organisatie constant bezig te zijn met de personeelsplanning, de instroom of het gebrek aan voldoende hulpmiddelen. Hoe fijn is het dan om online marketing in te zetten voor uitdagingen binnen de organisatie? Alleen dan kan je van goed naar geweldig gaan en kunnen we bezig zijn waar het echt om gaat in de zorg, namelijk goede zorg verlenen.

Ons laatste nieuws

Man achter laptop

Online marketingstrategie bepalen. Hoe doe je dat?

Online marketing omvat zoveel verschillende soorten disciplines, dat prioriteiten stellen lastig is. Veel bedrijven starten zonder uitgedachte strategie met adverteren, sociale media of content. Ondanks dat het prima kan werken, haal je er véél meer uit als je marketing uitvoert via een uitgedachte online marketingstrategie. In dit artikel leer je hoe je op een eenvoudige manier het maximale uit marketing haalt.

Lees meer
Persoon achter laptop - wireframes

Wat is een landingspagina en wat heb je eraan?

De online marketingwereld zit vol vaktermen die soms lastig te begrijpen zijn. Landingspagina is zo’n term. Want wat is het verschil tussen een gewone pagina op een website en een landingspagina? Ondanks dat het op het eerste oog weinig verschil maakt, zijn de verschillen enorm. Zowel qua vorm als inhoud en doel. In dit artikel lees je in jip-en-janneketaal wat een landingspagina is en wat je eraan hebt.

Lees meer
Lokale SEO - Vergrootglas

Lokale SEO: wat is het en wat heb je eraan?

Als bedrijf of organisatie wil je online vindbaar zijn binnen het geografische gebied waarin je actief bent. Op die manier trek je relevante websitebezoekers. Dit proces heet lokale SEO. Deze vorm van zoekmachineoptimalisatie focust zich voornamelijk op het zoekgedrag van mensen uit de buurt. Hoe ‘local SEO’ precies werkt én eenvoudige tips om het toe te passen lees je in dit artikel.

Lees meer
Duim naar beneden

5 redenen waarom sollicitanten niet bij jouw zorgorganisatie willen werken

Dé uitdaging voor veel zorgorganisaties is het aantrekken van geschikt zorgpersoneel. Vaak wordt alles uit de kast getrokken om de juiste sollicitanten te winnen, maar wil het niet vlotten. Dit komt voornamelijk door het stellen van verkeerde prioriteiten en het ontbreken van de juiste marketingkennis. In dit artikel lees je wat er bij veel zorgorganisaties misgaat op dit gebied en welke middelen je concreet in kunt zetten om snel meer relevante sollicitanten te krijgen.

Lees meer
Ondernemers leggen puzzel in elkaar

Ondernemen in de zorg: waar moet je qua marketing op letten?

Uit rapporten van de Kamer van Koophandel blijkt dat er steeds meer zorgorganisaties uit de grond schieten. Er komen zowel zzp’ers als thuiszorgorganisaties en paramedische praktijken bij. De belangrijkste reden van deze toename is het overschot aan cliënten waar Nederland mee kampt. In de huidige markt liggen dus veel kansen voor zorgondernemers. Maar hoe grijp je die kansen met beide handen aan?

Lees meer
Vrouw wil iemand de hand schudden

Zo schrijf je winnende vacatureteksten voor de zorg 

In geen sector is het personeelstekort zo groot als in de zorg. Zorgexperts werken zich een slag in de rondte, terwijl de aanwas van nieuw personeel allesbehalve stormloopt. Zorgorganisaties zetten alles op alles om zorgpersoneel te werven, maar ook aan arbeidsvoorwaarden zit een limiet. Er moet dus verder worden gekeken naar methoden om personeel te werven. Een vaak vergeten, maar zeer effectieve methode is het optimaliseren van vacatureteksten. Hoe je deze schrijft, lees je in dit artikel.

Lees meer

Wil jij ook impact maken in de zorg?

Kom werken bij Johnson Marketing!

Johnson Marketing


Johnson Marketing B.V.

Prins Willem Alexanderlaan 421

7311 SX Apeldoorn

085 401 02 76

welkom@johnsonmarketing.nl

Vind al onze specialisten op LinkedInneem een kijkje op onze Facebook, en vergeet ons niet te volgen op Instagram.

Johnson Marketing © 2021 All Rights Reserved