Profila Zorggroep

Instroom ervaren begeleiders structureel verhogen.

Arbeidsmarktcampagne

Voor Profila Zorggroep zijn wij een campagne gestart met als doel de instroom van ervaren begeleiders structureel te verhogen om zo de externe inhuur met 10-30% verlagen binnen 12 maanden. 
 
Deze campagne is opgebouwd in twee fases gericht op latent en actief werkzoekenden om te converteren tot nieuwe medewerkers bij de verschillende locaties binnen Profila Zorggroep.  

Tijdens de eerste fase hebben we ingezet op de bekendheid van de Employer Brand: latent werkzoekende bereiken, bewerken en beïnvloeden. In de tweede fase hebben we ons gefocust op het bereiken van alle actief werkzoekende die binnen de doelgroep passen. We hebben Profila Zorggroep sterk gepositioneerd, zodat de doelgroep direct in contact is gekomen met het werkgeversmerk om ze te converteren tot nieuwe sollicitanten.
 
Voor het campagnemateriaal is er samen met het team van Profila Zorggroep een contentdag gepland. Met deze content zijn vervolgens passende organische en betaalde advertenties ontwikkeld. Vervolgens is de campagne ingericht, getest, geanalyseerd en geoptimaliseerd op platformen als Google Ads, Indeed Ads en Facebook Ads.

Onze laatste berichten

5 cruciale voornemens voor goede contentmarketing in 2022

Contentmarketing is onmisbaar als onderdeel voor je marketingplan. Ook als zorgorganisatie kan je hier niet meer omheen. Het helpt je niet alleen om als zorgorganisatie beter vindbaar te zijn, vragen van je doelgroep te beantwoorden of top of mind te zijn bij je doelgroep als ze op zoek zijn naar (een baan in de) zorg. Het zorgt er ook voor dat je zichtbaar blíjft.

Maar wat is ‘goede’ contentmarketing? Wij geven je graag 5 voornemens mee voor het nieuwe jaar, zodat jij 2022 direct goed van start kan gaan!

Lees meer

Zorgmarketing in het kort

Weinig andere sectoren staan voor grotere uitdagingen dan de zorg en welzijn sector. Hoe blijf je als zorgorganisatie online zichtbaar in een landschap wat snel veranderd? Hoe zorg je ervoor dat mensen aan jouw merk denken als ze op zoek zijn naar (een baan in de) zorg? Hoe verover je het hart van de zorgverlener, patiënt of cliënt met jouw zorginstelling?

Lees meer

Wil je ook meer van betekenis zijn?

Laten we samen impact maken!