Het juiste moment om een marketingbureau in de zorg in te schakelen

Je ziet steeds vaker dat zorgorganisaties en/of zorgondernemers hun marketingactiviteiten uitbesteden aan een marketingbureau. Online marketing uitbesteden is zeker interessant, omdat een marketingbureau de kennis en expertise in huis heeft en op deze manier jouw organisatie kan laten groeien. Bij Johnson Marketing geloven we écht in de kracht van online marketing en kunnen we met zekerheid zeggen dat, wanneer je investeert in online marketing, je doelstellingen met zekerheid behaald worden. Maar wat is het juiste moment om een marketingbureau in te schakelen?

Doelstellingen behalen

Heb je als zorgorganisatie en/of zorgondernemer doelstellingen die je wil behalen? Dan is het goed om eens na te denken over wat online marketing voor jouw bedrijf kan doen. De eerste stap om te bepalen of jij online marketing wil uitbesteden, is om te evalueren wat jouw eigen doelstellingen zijn. Je doelstellingen helder en meetbaar maken is hierbij essentieel.

 

Wil je sneller gevonden worden als zorgaanbieder? Wil je zorgprofessionals bereiken op de arbeidsmarkt? Of wil je acquisitiekosten verlagen onder verwijzers? Deze doelen zijn allemaal mogelijk met de juiste marketingstrategie. 

 

Beschikbaar budget

Bij Johnson Marketing zijn wij erg transparant over de investering en het te behalen rendement. Heb jij als zorgondernemer of zorgorganisatie budget beschikbaar om naar je doelen toe te groeien? Denk dan juist na over een investering in online marketing.

 

Investeren in online marketing is een laagdrempelige manier om de afstand tussen je bedrijf en je doelgroep te overbruggen. Uiteindelijk heb je meer instroom, meer bereik en meer klanten als je online zichtbaar bent bij je doelgroep en dit is niet zomaar een willekeurige groep mensen, maar een groep oprecht geïnteresseerden die door voorafgaande segmentatie op je website terecht komt.

 

Daarnaast is iedere stap in een online marketingproces een weergave of een klik, wat wil zeggen dat alles meetbaar is. Zo kun je exact zien hoe de campagne presteert. Op deze manier maken wij snel inzichtelijk welke investeringen en inspanningen het beste resultaat opleveren.

 

Gebrek aan expertise

Het is essentieel om vanaf de basis de algemene communicatiemiddelenmix goed neer te zetten. Denk aan een website, huisstijl, branding en het opzetten van een contentplanning op social media. En dat is het begin, want vervolgens wil je met online marketing structurele aandacht hebben, waarbij het van belang is om specialistische kennis in huis te hebben.

 

Wanneer je als zorginstelling deze kennis en expertise niet in huis hebt die ervoor zorgen dat jij op de juiste manier online zichtbaar bent, zal je jouw doelgroep niet bereiken. Zo mis je een ultieme positie op een concurrerende zorgmarkt.

 

Het kan ook voorkomen dat je nog vrij onbekend bent met het begrip online marketing. Ook dat is een goed moment om eens te kijken naar de mogelijkheden. Ons team staat altijd klaar voor vragen!

 

Waarom Johnson Marketing

Door onze jarenlange ervaring in de zorgsector, en met zusteronderneming Akkolade, kunnen we groei in verwijzingen, instroom zorgmedewerkers en/of cliënt of patiënt aanvragen waarborgen.

 

Wij denken echt mee met jou als zorgondernemer of zorgorganisatie. We gaan dieper in op de vraag: “wat wil ik exact bereiken met online marketing voor mijn product/dienst?”. Wij kijken samen met jou naar je doelstellingen en vervolgens formuleren we meetbare conversiedoelen waarbij we succes of falen van de online marketing campagne kunnen bijhouden. Op basis daarvan creëren we een kader waar we binnen werken: hier bepalen we de kosten, de doelgroep en de platformen. We kunnen precies onderzoeken hoe groot het segment is wat je wil bereiken en welk percentage je wil converteren. Ook bieden wij de mogelijkheid om in te zoomen op de inhoud van de campagne, door middel van een strategiesessie*.

 

* Tijdens een strategiesessie met Johnson Marketing zoomen wij in op de waarden van jouw bedrijf en gaan we op zoek naar jouw employeer value proposition, dus welke belofte jij wil doen als organisatie aan bijvoorbeeld potentiële werknemers. Wij analyseren jouw doelgroep met behulp van persona’s en bepalen de kansen voor jouw organisatie ten opzichte van de concurrent. Deze inzichten vormen samen het startpunt voor de campagne. Door deze waarden online op de juiste manier te communiceren, weten wij mensen aan jouw organisatie te boeien en zorgen wij ervoor dat jouw doelen behaald worden.

 

Langdurige samenwerking

Wij geloven in online marketing en kunnen met zekerheid zeggen dat, wanneer je investeert in online marketing, je kan rekenen op resultaat. Naast deze resultaatgerichtheid, zitten we ook echt op de langdurige klantrelaties. We willen een samenwerking aan gaan op lange termijn, want zo kunnen we ook echt onze resultaten overstijgen. Zo wordt de campagne steeds beter, worden doelstellingen steeds sneller gehaald en gaan we samen van goed naar geweldig.

 

Geloof jij, net zoals wij, in de kracht van online marketing en ben jij er van overtuigd dat je door middel van de juiste online marketingstrategie meetbare resultaten kan behalen? Neem gerust contact met ons of stuur een mail naar welkom@johnsonmarketing.nl en wie weet gaan wij straks met elkaar samenwerken!

 

Meer weten over marketing in de zorg?

Laten we samen impact maken!