Johnson Marketing

Zorgmarketing brengt zorg en mensen samen.

We zorgen er samen voor dat je zorgorganisatie online opvalt. Niet door harde marketing, maar gerichte campagnes die zorg en mensen samenbrengen. Zo krijg je weer keuze uit sollicitanten en houd je grip op de instroom van patiënten.

Jouw zorg,
onze expertise

Wij zijn Johnson Marketing; online marketingspecialist speciaal voor de zorg. Ons team spreekt de taal van de zorg en helpt zorginstellingen dagelijks aan nieuw personeel

Daarnaast helpen we met het aantrekken van patiënten en het verkopen van zorgproducten. Dit doen we met passie voor marketing en hart voor de zorg.

Wat is
jouw doel?

De grootste uitdagingen voor zorgorganisaties: passend zorgpersoneel vinden, nieuwe patiënten aantrekken en het vermarkten van zorgproducten.

Om meer zorgpersoneel te werven hoef je niet alleen een goed salaris te bieden. Aan de hand van branding, design en videomarketing, maak je jouw werkgeversmerk aantrekkelijk. Combineer dat met online advertenties en voor je het weet heb je weer keuze uit sollicitanten.

Een nieuwe zorgorganisatie, vestiging of concurrentie kan zorgen voor uitdagingen op het gebied van patiënteninstroom. Door ervoor te zorgen dat jouw zorgaanbod duidelijk en aantrekkelijk gepresenteerd wordt, trek je nieuwe zorgvragers aan. Dit doen we door de inzet van webdesign, foto en video, tekst, online advertenties én SEO.

Om de druk op de het zorgpersoneel te verlagen, zijn zorginnovaties – zoals e-Health – erg gewild. Toch kan het een flinke uitdaging zijn om een product in de zorg te vermarkten. Het is zaak je product op een commerciële en tegelijkertijd zorgvriendelijke manier aan de man te brengen. Of dit nou b2b of b2c is; wij zetten ons uitgebreide netwerk én marketingkennis in om jouw product te verkopen

Elke zorgvraag is anders; daarom werken we flexibel en multidisciplinair. Of je nou de beste video’s, betere zichtbaarheid op Google, goed scorende blogs, hulp bij het schrijven van vacatureteksten of advertenties op LinkedIn wil: wij helpen je online te onderscheiden en je doelen te bereiken.

Marketing in de zorg is voor veel zorgorganisaties nieuw en spannend. Voorheen lagen beide disciplines – zorg en marketing – ver uit elkaar, maar nu gaan ze hand in hand samen. Goed om te weten: zorgmarketing is niet opdringerig, niet ‘hard’ en niet commercieel. Het versterkt je online posities op een natuurlijke manier, waardoor je meer sollicitanten en patiënten aantrekt. Interesse? Neem contact met ons op.

Wat is
jouw doel?

De grootste uitdagingen voor zorgorganisaties: passend zorgpersoneel vinden, nieuwe patiënten aantrekken en het vermarkten van zorgproducten.

Om meer zorgpersoneel te werven hoef je niet alleen een goed salaris te bieden. Aan de hand van branding, design en videomarketing maak je jouw werkgeversmerk aantrekkelijk. Combineer dat met online advertenties en voor je het weet heb je weer keuze uit sollicitanten.

Een nieuwe zorgorganisatie, vestiging of concurrentie kan zorgen voor uitdagingen op het gebied van patiënteninstroom. Door ervoor te zorgen dat jouw zorgaanbod duidelijk en aantrekkelijk gepresenteerd wordt, trek je nieuwe patiënten aan. Dit doen we door de inzet van webdesign, foto en video, tekst, online advertenties én SEO.

Om de druk op de het zorgpersoneel te verlagen, zijn zorginnovaties erg gewild. Toch kan het een flinke uitdaging zijn om een product in de zorg te vermarkten. Het is zaak je product op een commerciële en tegelijkertijd zorgvriendelijke manier aan de man te brengen. Of dit nou b2b of b2c is; wij zetten ons uitgebreide netwerk én marketingkennis in om jouw product te verkopen

Elke zorgvraag is anders; daarom werken we flexibel en multidisciplinair. Of je nou de beste video’s, betere zichtbaarheid op Google, goed scorende blogs, hulp bij het schrijven van vacatureteksten of advertenties op LinkedIn wil: wij helpen je online te onderscheiden en je doelen te bereiken.

Marketing in de zorg is voor veel zorgorganisaties nieuw en spannend. Voorheen lagen beide disciplines – zorg en marketing – ver uit elkaar, maar nu gaan ze hand in hand samen. Goed om te weten: zorgmarketing is niet opdringerig, niet ‘hard’ en niet commercieel. Het versterkt je online posities op een natuurlijke manier, waardoor je meer sollicitanten en patiënten aantrekt. Interesse? Neem contact met ons op.

logo-Equipe-1-1.png
Elyse_grijs.png
ExpertCare_grijs.png
B-Braun_Logo_white.png
Sante_grijs.png
Ksyos_grijs.png
logo-onze-huisartsen.png
Legerdesheils_wit
Website-29
Website-08
Website-16
Website-11

Van strategie tot campagne.

1. Doelen en strategie bepalen

We bepalen de specifieke doelstellingen van de campagne. Bijvoorbeeld het verhogen van de naamsbekendheid of het werven van zorgpersoneel.

2. Boodschap en creatie

We leggen de focus op wat jouw zorgorganisatie uniek maakt en waarin het zich onderscheidt van andere organisaties in de markt.

3. Briefing en inrichten

Als alles akkoord is plannen we de campagne in op basis van de doelstellingen, doelgroep en kanaalkeuze.

4. Meten en optimaliseren

Wij meten de resultaten van de campagne en analyseren deze. Aan de hand van de resultaten uit de analyse, stellen we de campagne bij (mits nodig).

Onze impact.

Wij hielpen 30+ zorgorganisaties aan meer personeel en zorgaanvragen.

Marketing in de zorg maakt het verschil. Veel zorgorganisties zijn huiverig, maar de resultaten spreken voor zich. Een van onze klanten – ExpertCare – zette zelfs een vacaturestop in, omdat we alle functies wisten in te vullen.

0 +
sollicitanten per
jaar in de VVT
0 %
doorklikratio
onder patiënten
0
zorgmedewerkers binnen 6 maanden
0 +
verwijzingen
vanuit huisartsen
Website-05-4
Website-09
Website-45
Website-14

Samen het verschil maken.

De zorg is er voor mensen, wij zijn er voor zorgorganisaties. Op die manier bundelen we onze krachten en maken we samen het verschil. Zorgmarketing helpt je bij lastige uitdagingen, zoals het werven van personeel. Dit doen we met hart voor de zorg en aan de hand van de volgende kernwaarden:

Eerlijk

We hechten veel waarde aan oprechtheid, integriteit en eerlijkheid in al onze communcatie.

Samen

We geloven in duurzame relaties, samenwerken en wederzijds succes met al onze klanten.

Begrijpelijk

We streven ernaar om makkelijk benaderbaar, begrijpelijk en inclusief te zijn voor al onze klanten.